News   /   اروپا

آلمانی ها در حمایت از پناهجویان تظاهرات کردند

تظاهرات مردم آلمان در خیابان‌های برلین در حمایت از پناهجویان و علیه نژادپرستی(اول فروردین 95، عکس از رویترز)

حدود یک هزار نفر در خیابان‌های برلین، پایتخت آلمان در حمایت از پناهجویان و در اعتراض به نژادپرستی و اسلام هراسی تظاهرات کردند.

این تظاهرات تحت عنوان «روز جهانی اقدام برلین علیه نژادپرستی» یکشنبه (اول فروردین) برگزار شد.

فعالان در حالی که با خود پلاکاردهایی در محکومیت نژادپرستی و اسلام هراسی حمل می کردند، در مناطق مختلف برلین راهپیمایی کردند. معترضان همچنین با خود پارچه نوشته‌هایی با مضمون «مخالفت با تمامی اشکال نژادپرستی و اسلام هراسی» حمل می کردند. بر روی برخی دیگر از پارچه نوشته‌ها این مضمون به چشم می خورد: «هیچکس حاضر نیست فرزندانش را در قایق بگذارد مگر آنکه دریا را از زمین امن تر بداند.»

سازماندهندگان این رویداد، هدف از برپایی آن را بالابردن سطح آگاهی مردم درباره چالش‌های پیش روی پناهجویان که در اردوگاه‌های موقت برلین اقامت دارند، عنوان کردند.

آلمان تابستان گذشته از ورود پناهجویان استقبال کرد اما به تدریج این سیاست خود را تغییر داد به طوری که اکنون آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور بر کاهش شمار پناهجویانی که وارد این کشور می شوند، پافشاری می کند.

هورست سیهوفر، رئیس حزب اتحادیه سوسیال مسیحی که هم‌پیمان حزب حاکم اتحاد دمکرات مسیحی به ریاست آنگلامرکل، صدر اعظم آلمان است، می گوید: «دولت فدرال کاملا سیاست خود در قبال پناهجویان را تغییر داده است، هرچند که خودش این تغییر را تصدیق نمی‌کند.»

در پی اقدام اروپا در مسدود کردن مسیر بالکان با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا دهها هزار پناهجو در شرایط رقت بار در یونان گرفتار شده اند(عکس خبرگزاری فرانسه )
در پی اقدام اروپا در مسدود کردن مسیر بالکان با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا دهها هزار پناهجو در شرایط رقت بار در یونان گرفتار شده اند(عکس خبرگزاری فرانسه )

اتحادیه اروپا و ترکیه هفته گذشته در بروکسل، بر سر ممانعت از ورود پناهجویان به خاک اروپا از طریق ترکیه توافق کردند. بر اساس این توافقنامه، آنکارا متعهد شد تا تمامی پناهجویانی را که در خاک یونان مستقر هستند به ترکیه بازگرداند.

این درحالی است که به گفته جیورگوس کریتسیس، سخنگوی دولت یونان در امور پناهجویان اجرای عملی این توافق همچنان در هاله‌ای ازابهام است .

این مقام یونانی افزود دولت قبل از 4 آوریل (16 فروردین) قادر نخواهد بود روند بازگرداندن پناهجویان را آغاز کند. آتن وعده داده بود تا 4 آوریل روند سریع بررسی تقاضای پناهندگی پناهجویان را اجرایی کند.

بنابر گزارشی که اخیرا اداره آمار کمیسیون اروپا، یورواستات، منتشر کرد، در سال 2015 یک میلیون و 255 هزار و 600 پناهجو وارد اروپا شدند که بیش از یک سوم از آنها رهسپار آلمان شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku