News   /   ايران

روحانی: توان موشکی ایران صرفاً دفاعی است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران (26 اسفند 94 - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته است آزمایش موشکی ایران صرفاً دفاعی برای حراست و حفاظت از کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روحانی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: «خوشحالیم از این که افراطیون و جنگ طلبان و آنهایی که به ناروا بحث تست موشکی ما را به سازمان ملل و شورای امنیت بردند نا امیدانه برگشتند. دنیا به آنها پاسخ منفی داد و اعلام کرد که فعالیت ایران صرفا دفاعی برای حراست و حفاظت از کشور است.»

گفتنی است چند روز پیش فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا پس از نشست وزرای خارجۀ کشورهای اروپایی گفت کشورهای عضو اتحادیه خواستار تحریم ایران به بهانۀ آزمایش‌های موشکی تهران نیستند.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر فعالیت دفاعی ایران افزود: «ما با موشکمان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ کشوری بویژه همسایگانمان را نداشته، نداریم و نخواهیم داشت. سلاح‌های ما صرفا برای دفاع از ملتمان است. آن هم کشوری که هشت سال مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفت. بنابراین شرایط امروز ما به گونه ای است که خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده کرده‌ایم.»

آغاز بهار در فضای پسابرجام

رئیس جمهور ایران در ادامه سخنانش درباره وضعیت اقتصادی این کشور گفت: «ان شاءالله سال آینده روند اقتصادی خود را در کاهش تورم، رونق و رشد اقتصادی و آرامش بازار حفظ خواهیم کرد و درآمدهای نفتی و غیرنفتی نیز افزایش خواهد یافت.»
روحانی افزود: «فروش نفت و میعانات ایران در روزهای آینده به دو میلیون بشکه در روز می‌رسد.»

روحانی در ادامه با اشاره به فضای پسابرجام در ایران گفت: «ما بهاری را آغاز می‌کنیم که بانک‌ها و بیمه‌های ما تحریم نیستند و می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت کنیم.»

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در کشور آغاز و قراردادهای بسیار مهمی با کشورهای مهم دنیا در سطوح مختلف امضا شده است، اضافه کرد: «ارتباط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بانک مرکزی کشورهای دنیا و همچنین سوئیس برقرار شده و حقوق هسته‌ای ملت ایران به رسمیت شناخته شده است. ایران با دنیا تعامل سازنده دارد و ما این تعامل را ادامه می‌دهیم.»

روحانی با تاکید بر این که ملت ایران از تنش و برخورد بیزار است، گفت: «امیدوارم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح و ثبات و امنیت برقرار شود و یکی دو کشوری که از مسیر اعتدال خارج شده‌اند و خشونت را برگزیده‌اند به مسیر صحیح بازگردند تا شاهد برادری، صفا، صمیمیت و توسعه کل منطقه خاورمیانه باشیم.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku