سامانه موشکی اس-400 روسیه در سوریه می‌ماند

تجهیزات نظامی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیمِ لاذقیه در سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس دفتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید سامانۀ پیشرفتۀ دفاع موشکی اس-400 ارتش روسیه در خاک سوریه باقی خواهد ماند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از سرگئی ایوانف نوشت: «به منظور اطمینان از امنیت، از جمله از آسمان، پیشرفته‎ترین سامانه‌‎های دفاع هوایی مورد نیاز هستند.»

براساس این گزارش، معاون وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرده است حملات هوایی این کشور علیه تروریست‌ها در سوریه ادامه خواهند یافت. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور روز سه شنبه (25 اسفند) خروج تجهیزات نظامی خود را از سوریه آغاز کرد.

مسکو دوشنبه (24 اسفند) اعلام کرد بخش اصلی نیروهای نظامی خود را از این کشور عربی خارج می‌کند.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه (25 اسفند) در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه نظامیان این کشور در حال انتقال تجهیزات نظامی به داخل هواپیماها هستند، اعلام کرد: «متخصصان فنی در پایگاه هوایی آماده‌سازی هواپیماها را برای پرواز دراز مدت به پایگاه‌های هوایی در روسیه، آغاز کرده‌اند.»

وزارت دفاع روسیه سپس اعلام کرد اولین گروه از جنگنده‌های روسی پایگاه هوایی حمیمم در سوریه را به مقصد این کشور ترک کرده‌اند.

اکنون حدود  پنج سال از ناآرامی‌های سوریه که صدها هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان به جا گذاشته است، می‌گذرد.

روسیه از تاریخ هشتم مهر ماه 1394 با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود به مواضع گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را در سوریه آغاز کرده بود. 

پشتیبانی هوایی روسیه از نیروهای دولت سوریه، مسیر را برای ادامۀ پیشروی‌های ارتش این کشور علیه گروه‌های تروریستی هموار کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku