News   /   اروپا

اسامی مهاجمان پاریس در اسناد فاش شده داعش

به گزارش رسانه‌های آلمانی، اسامی برخی از مهاجمان حمله تروریستی پاریس در اسناد فاش شده دیده شده است.

بنا بر گزارش‌ها، اسامی شماری از مهاجمان حمله تروریستی در پاریس، در اسناد افشا شده داعش مشاهده شده است.

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند نام 3 تن از افرادی که به سالن تئاتر باتاکلان حمله کرده بودند، در این اسناد به چشم می‌خورد.

اسم مستعار عبدالحمید اباعود – که گفته می‌شود مغز متفکر این حمله بود – در این اسناد مشاهده شده است؛ نام مستعار وی ابو عمر البلجیکی است.

این رسانه‌ها در گزارش خود اعلام کردند نام ابو سلیمان الفرانسی، که نام واقعی‌اش شرف الموذن است، در این فهرست وجود دارد. گمان می‌رود او در سازماندهی حملات پاریس نقش داشته است.

این گزارش در حالی منتشر شد که توماس دی میزیر، وزیر کشور آلمان، پیشتر گفته بود اسناد محرمانه‌ای از داعش به دست آمده که حاوی اطلاعات شخصی عناصر این گروه است.

این اسناد که حاوی اطلاعات 22 هزار عضو داعش است اطلاعاتی همچون محل سکونت، مذهب، وضعیت خانوادگی، تحصیلات، گروه خونی، تاریخ تولد و تجربه نظامی در بر دارد.

رسانه‌های آلمانی همچنین با استناد به این مدارک اعلام کردند در میان افرادی که به داعش ملحق شده‌اند اسامی دانشجویان بلژیکی، دانش آموزان فرانسوی و وکلای انگلیسی نیز دیده می‌شود.

شماری از عناصر انگلیسی داعش که تا پیش از ناشناس مانده بودند، به کمک این اسناد شناسایی شدند.

پیش از این وبسایت خبری زمان الوصل که حامی معارضان سوری است، اعلام کرده بود جزئیات مربوط به هویت 1 هزار و 736 تروریست از 40 کشور افشا شده است و اکثر آن ها از اتباع عربستان سعودی هستند. براساس این گزارش یک چهارم این تروریست‌ها سعودی و بقیه تونسی، مراکشی و مصری هستند.

در حملات تروریستی 22 آبان در شش منطقه مختلف پاریس 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر هم زخمی شدند.

این حمله یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در پاریس پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku