افشای اسناد هویت 22 هزار عضو گروه تروریستی داعش

اسناد مربوط به عضوگیری گروه تروریستی داعش در سوریه افشا شده است.

افشای اسناد مربوط به عضوگیری گروه تروریستی داعش، هویت و اطلاعات شخصی دست‌کم 22 هزار تروریست این گروه را فاش کرده است.

وبسایت خبری زمان الوصل که حامی معارضان سوری است مجموعه‌ای از فرم‌های مصاحبه برای عضوگیری داعش را منتشر کرده است که شامل 23 سوال و پاسخ دربارۀ نام، تاریخ تولد، ملیت، زادگاه و حتی نوع خون افراط‌گرایان است.

این وبسایت خبری مدعی است جزئیات مربوط به هویت 1 هزار و 736 تروریست از 40 کشور افشا شده است و اکثر آن ها از اتباع عربستان سعودی هستند. براساس این گزارش یک چهارم این تروریست‌ها سعودی و بقیه تونسی، مراکشی و مصری هستند.

زمان‌ الوصل در گزارش خود نوشت هر افراط‌گرایی که برای اولین بار وارد محدودۀ تحت کنترل گروه داعش می‎شود باید همۀ اطلاعات شخصی خود را فاش کند. این افراد همچنین می‌بایست ذکر کنند که می‌خواهند چه نقشی در این گروه تروریستی داشته باشند.

نمونه ای از فرم عضوگیری گروه تروریستی داعش که وبسایت زمان الوصل آن را منتشر کرده است.

اما خبرگزاری اسکای‌نیوز با رجوع به همین اسناد افشا شده، نام، آدرس و شمارۀ تلفن 22 هزار تروریست‌ و اعضای خانوادۀ آن‌‎ها را منتشر کرده است.

در فرم‌های مصاحبه از نیروهای داوطلب برای عضویت در گروه داعش از آن‌‎ها خواسته شده است که بین وظایفی نظیر عامل بمب‌گذار، سرباز یا دیگر مشاغل انتخاب کنند و جزئیات هر «تجربۀ» افراط‌گرایانۀ خود را شرح دهند.

براساس گزارش‌ها در فهرست اسامی، نام دست‌کم 16 تروریست بریتانیایی و تعدادی امریکایی به چشم می‌خورد. در این فرم‌ها نام تروریست‌های شناخته شدۀ بریتانیایی مانند عبدالمجید عبدالباری، جنید حسین و رائد خان نیز وجود دارد. 

براساس گزارش‌ها عبدالباری، خوانندۀ رپ سابق لندنی در ماه ژوئیۀ گذشته (تیر ماه 1394) از داعش جدا شد و به ترکیه گریخت. جنید حسین اهل بیرمنگامِ انگلیس بود و مسئول رسانه‌ای داعش خوانده می شد. وی نیز در ماه اوت گذشته (حدود مرداد ماه 1394) در حملات پهپادی امریکا کشته شد.

عبدالمجید عبدالباری، خوانندۀ رپ انگلیسی و عضو گروه تروریستی داعش

همچنین رائد خان که اهل کاردیف در شهر ولزِ بریتانیا بود در حملات پهپادی ائتلاف موسوم به ضد داعش امریکا کشته شد.

افراط گرایان اروپاییِ حاضر در این فهرست، اکثراً اهل فرانسه، آلمان و بریتانیا هستند. براساس گزارش‌ها چهار تن از افراد فهرست نیز امریکایی و 6 تن اهل کانادا هستند.

وبسایت روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت به نقل از تیموتی هولمن، مترجم بخشی از این فهرست به زبان انگلیسی، نوشت این اسناد محرمانه بین ماه‌‎های نوامبر و دسامبر سال 2013 (حدود آبان و آذر ماه 1392) جمع‌آوری شده‌اند.

این اسناد نخستین بار روز سه‌شنبه (18 اسفند) و یک روز پس از آن انتشار یافت که اعلام شد سرویس امنیتی سازمان اطلاعات آلمان به بیش از 1 هزار سند مربوط به گروه تروریستی داعش دست پیدا کرده است.

روزنامه «زود دویچه تسایتونگِ» آلمان نیز در گزارشی اعلام کرد جزئیات مربوط به فرم 23 سؤالی که زمان الوصل از مصاحبۀ ورودی اعضای داعش به مناطق تحت کنترل این گروه در سوریه منتشر کرده است با اطلاعات فاش شده در آلمان مطابقت دارد.

یکی از مقامات امنیتی آلمان در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: «ما اعتقاد داریم که به احتمال قوی این اسناد واقعی هستند.»

براساس گزارش رسانه‌های اروپایی، مقامات این کشورها قصد دارند از این اسناد به عنوان مدرکی برای تعقیب قضایی آن دسته از اعضای داعش استفاده کنند که قصد بازگشت به کشور مبدأ خود را دارند. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku