News   /   اروپا

انتقاد نخست وزیر یونان از بستن مرزها بر روی پناهجویان

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نخست وزیر یونان ضمن انتقاد از سیاست های محدود کردن مرزها از سوی برخی از کشورهای اروپایی که به بن بستی در بحران پناهجویان تبدیل شده است، گفت یونان همچنان آماده است تا به پناهجویان کمک کند.

الکسیس سیپراس این اظهارات را روز یکشنبه در آستانه نشست رهبران اتحادیه اروپا با احمد داود اوغلو نخست وزیرترکیه در روز دوشنبه مطرح کرد.

نخست وزیر یونان ادامه داد کشورهای حوزه بالکان و اتریش با بستن مرزهای خود و کند کردن روند حرکت پناهجویان به شمال اروپا که هدف عمده آنها آلمان است، باعث شده اند تا بیش از 30 هزار پناهجو در مرزهای یونان با مقدونیه سرگردان باشند و این حرکت تنها باعث از بین رفتن اروپا خواهد شد.

در همین رابطه «دیمیتریس آوارموپلوس» کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا دیروز(شنبه) گفت با توجه به روند ورود پناهجویان از ترکیه به خاک یونان انتظار می رود تا پایان ماه جاری میلادی شمار پناهجویان سرگردان در یونان به 100 هزار نفر برسد.

نخست وزیر یونان که در کمیته مرکزی حزب چپ گرای سیریزا حضور یافته بود، ادامه داد:« اروپا در بحرانی عصبی قرار دارد. آیا اروپای ترس و نژاد پرستی بر اروپای همبستگی غلبه خواهد کرد؟»

سرگردانی پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)  

وی ادامه داد کشورهای اروپای مرکزی مشکلات جمعیتی جدی دارند و با توجه به نرخ بیکاری پایین می توانند در دراز مدت از حضور میلیون ها پناهجو منتفع بشوند، اما سیاست های ریاضت اقتصادی باعث شده تا هیولای راست گرا با حضور پناهجویان مخالفت کند.

سیپراس افزود:«اروپای امروز در بین مرزهای بسته و ریاضت اقتصادی خرد شده است. اروپا مرزهای خود را بروی ریاضت اقتصادی باز گذاشته است اما بر روی افرادی که از جنگ می گریزند بسته است. کشورهایی نظیر اتریش فقط بدنبال تحمیل منطق «قلعه اروپا» به دیگر کشورها هستند.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku