حزب الله تصمیم شورای همکاری خلیج فارس را خصمانه خواند

نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان، عربستان سعودی را مسئول تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند.

جنبش مقاومت لبنان، حزب الله، تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن این گروه را اقدامی «بی‌ملاحظه و خصمانه» خوانده است.

شش کشور عضور شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه حزب الله را که با اشغالگری رژیم اسرائیل و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم جای دادند.

نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان، عربستان سعودی را مسئول تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند.

نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان در نشست هفتگی خود اعلام کردند: «تصمیم شورای همکاری خلیج (فارس) بی‌ملاحظه و خصمانه است و آن را محکوم می‌کنیم. رژیم سعودی مسئولیت صدور و عواقب آن را برعهده خواهد داشت.»

این تصمیم شورای همکاری خلیج فارس با هدف اعمال فشار بیشتر علیه حزب الله اتخاذ شده است که نقشی کلیدی در تحولات داخلی لبنان، مقابله با رژیم اسرائیل و همچنین بحران سوریه ایفا می‌کند.

براساس تصمیم شورای همکاری خلیج فارس، همچنین همه افراد و گروه‌هایی که با حزب الله ارتباط داشته باشند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم جای می‌گیرند.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت عربستان سعودی با تعلیق بسته کمک اقتصادی به ارتش لبنان، این کشور را به مرحله جدیدی از مناقشه سیاسی کشانده است.

تصویری آرشیوی از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس (عکس از خبرگزاری فرانسه)

عربستان سعودی چندی پیش در واکنش به انتقاد‌های حزب الله لبنان از جنگ افروزی های ریاض در سوریه و یمن، اعطای کمک سه میلیارد دلاری خود را به ارتش لبنان متوقف کرد و از شهروندان سعودی خواست از لبنان خارج شوند.

تعلیق کمک‌های عربستان سعودی به لبنان پس از آن صورت گرفت که بیروت ماه گذشته از تایید بیانیه مشترک ضد ایرانی در نشست‌های قاهره و جده سر باز زد.

گفتنی است، کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در سال 2013 نیز در پی حضور نظامی حزب الله در بحران سوریه، برخی اعضای این گروه را تحریم کرده بودند. در همین سال نیز برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حزب الله را گروه تروریستی خوانده بودند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku