News   /   ايران

امیرعبداللهیان: تروریسم خواندن حزب الله، با هدف از بین بردن وحدت لبنان

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران (عکس از ایرنا)

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران می‌گوید تروریسم خواندن حزب الله با هدف از بین بردن وحدت و امنیت لبنان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز پنج شنبه با اشاره به بیانیه اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله لبنان، گفت: «کسانی که حزب الله را تروریسم می‌خوانند، خواسته و ناخواسته وحدت و امنیت لبنان را هدف قرار داده‌اند.»

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه جنبش مقاومت لبنان، حزب الله را که با اشغالگری رژیم اسرائیل و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح تروریست‌ها قرار دادند.

گفتنی است، رژیم آل سعود پیشتر نیز حزب الله لبنان را گروهی تروریستی خوانده بود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان (عکس: خبرگزاری فرانسه)

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت عربستان سعودی با تعلیق بسته کمک اقتصادی به ارتش لبنان، این کشور را به مرحله جدیدی از مناقشه سیاسی کشانده است.

امیرعبداللهیان هشدار داد: «تروریسم خواندن حزب الله موثرترین جریان مقاومت و بی توجهی به جنایات رژیم صهیونیستی، خطای جدیدی است که به نفع ثبات و امنیت منطقه نیست.»

معاون وزیر امور خارجه گفت: «ما به حزب الله لبنان در خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و پیشتاز مبارزه با تروریسم در منطقه افتخار می‌‎کنیم.»

امیرعبداللهیان تصریح کرد: «وحدت ملی، امنیت و ثبات لبنان و حمایت از انسجام همه گروه‌های لبنانی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku