عربستان رزمایش نظامی برگزار می کند

تصویری از نیروی زمینی عربستان در مانور مشترک با نیروهای یگان ویژه ارتش پاکستان موسوم به «آل صمصام 5» در منطقه بهاء در جنوب غرب عربستان، 10 فروردین 1394. (تصویر از اسوشیتد پرس برگرفته از واس)

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ارتش عربستان در شمال این کشور رزمایش نظامی برگزار می کند. 

بنا بر این گزارش، مانور موسوم به «تندر شمال» که با مشارکت نیروهای زمینی، هوایی و دریایی برگزار می‌شود بیانگر این «پیام روشن» است که ریاض و متحدانش «مقابل کلیه چالش‌ها متحد و حافظ صلح و ثبات در منطقه هستند.»

برخی منابع عربی گزارش دادند نیروهای ارتش حدود بیست کشور در این رزمایش شرکت می کنند. 

عربستان سعودی در حال حاضر به تجاوز خود به یمن در همسایگی جنوبی خود ادامه می‌دهد. رژیم سعودی دسامبر گذشته نیز از تشکیل ائتلاف جدیدی متشکل از بیش از 30 عضو برای مقابله با تروریسم در کشورهای اسلامی خبر داد.

این خبر یکشنبه در حالی منتشر شد که عربستان که عضو ائتلاف تحت امر امریکا موسوم به ضد داعش است در راستای تشدید عملیات خود علیه داعش در سوریه از اعزام جت‌های جنگنده خود به یک پایگاه هوایی در ترکیه خبر داد. [بیشتر بخوانید]

یک جنگنده در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

واس درباره جزئیات زمان  آغاز این رزمایش و مدت زمان برگزاری آن اطلاعی نداد. با این حال، این خبرگزاری از رزمایش مزبور به عنوان «مهمترین و بزرگترین مانور تاریخ منطقه» به لحاظ شمار کشورهای شرکت‌کننده و تسلیحات مورد استفاده یاد کرد.

بنا بر این گزارش، پنج شریک عربستان در شورای همکاری خلیج فارس به همراه چاد، مصر، اردن، مالزی، مراکش، پاکستان، سنگال و تونس از جمله کشورهای حاضر در این رزمایش خواهند بود.

یک منبع سعودی پنج‌شنبه گفت که اعضای ائتلاف جدید ضد تروریسم ماه آینده برای نخستین نشست علنی خود در عربستان گرد هم می‌آیند.

ریاض هدف از این نشست را رایزنی‌های اطلاعاتی، مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌بار و استقرار نیرو در صورت لزوم برشمرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku