پیش روی جدید نیروهای سوریه و مبارزان داوطلب در مناطق نزدیک دیرالزور

نیروهای حامی دولت دمشق در استان حلب در شمال سوریه. (عکس انتشاریافته توسط خبرگزاری رسمی سانا در سوریه)

ارتش سوریه و نیروهای مبارز داوطلب در نبرد با تروریست ها در روستای شرق این کشور، به پیروزی‌های جدید دست یافته اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز دوشنبه گزارش داد نیروهای مسلح این کشور موفق شده‌اند در روستای بغیلیه در شمال شهر دیر الزور، یک محله مهم را از تصرف تروریست های داعش آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای سوریه تروریست ها را از محله الرواد، بالاترین نقطه در بغیلیه، بیرون راندند.

این عملیات در حالی صورت گرفت که دو روز قبل تروریست های داعش این روستا را به آتش کشیدند و بیش از 300 نفر را که بیشتر زنان و سالخوردگان بودند، کشتند.

تروریستها همچنین اواخر هفته گذشته در روستای بغیلیه، 400 نفر را که بیشتر زن و کودک بودند، ربودند.

به گفته منابع نظامی، ارتش سوریه همچنین عملیات مین زدایی را در مناطق آزاد شده در روستای بغیلیه آغاز کرده اند تا روند بازگشت ساکنان تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای سوریه در حومه غربی  دیر الزور به نیروهای تروریستی نزدیکتر شده و مواضع آنان را در روستاهای حصان، جنینه و عیاش هدف حمله قرار داده و نابود کردند.

این در حالی است که درگیریهای جدید در دیر الزور آغاز شده و گزارشهای منتشر شده نشان می‌دهند بسیاری از تروریست ها هنگام تلاش برای نفوذ به منطقه مسکونی الراشدیه، در درگیری با نیروهای سوریه کشته شده اند.

دیر الزور از اوایل سال 2015 میلادی، با آغاز حملات تروریست ها در این کشور و تصرف شهر تاریخی پالمیرا در استان حمص، عمدتا در تصرف تروریست های داعش بوده است.

در تحولات اخیر، نیروهای حامی دولت در شمال سوریه موفق شدند یک تونل مهم مورد استفاده تروریست ها را در محله صلاح الدین در شهر حلب منهدم کنند.

خبرگزاری سانا همچنین از تلفات و خسارات وارد شده به تروریست ها در استان درعا در جنوب سوریه خبر داد که در آن چهار دستگاه خودرو و دو خمپاره انداز متعلق به تروریست ها منهدم شده است.

نیروهای سوریه اخیرا با پشتیبانی نیروهای مبارز جنبش مقاومت حزب الله لبنان و حملات هوایی روسیه، به طور پیاپی پیش روی داشته اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از زمان آغاز تعرضات مورد حمایت خارج در این کشور در ماه مارس 2011 تاکنون، بیش از 260 هزار نفر کشته شده اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku