لیونل مسی آرژانتینی برنده توپ طلای 2015 شد

لیونل مسی ستاره آرژانتینی جایزه توپ طلای 2015 را از آن خود کرد. (رویترز)

لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا، برای پنجمین بار برنده توپ طلای فوتبال جهان و بهترین بازیکن جهان شد.

مسی برای دریافت این جایزه با نیمار ستاره برزیلی بارسا و کریس رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید رقابت کرد.

مسی پیشتر در سال‌های 2009 تا 2012 برای چهار سال پیاپی این عنوان را به دست آورده است.

مسی در سال 2015 با تیم بارسلونای اسپانیا موفق به کسب 5 جام قهرمانی شده و با تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز نایب قهرمان مسابقات فوتبال کوپا امریکا شده بود.

مسی در نشست خبری پیش از مراسم در زوریخ گفت: «یک بار دیگر حضور در اینجا بین سه نامزد نهایی شیرین و لذتبخش است. برایم فرقی نمی‌کند امشب برنده شوم یا خیر؛ همیشه حضور در اینجا مایه افتخار است. بودن در اینجا برای من بیش از هر چیزی اهمیت دارد.»

کریس رونالدو، لیونل مسی و نیمار سه نامزد توپ طلای فوتبال جهان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این مراسم؛ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود: «هر سال تلاش کرده‌ام تا سطح بازی خودم را حفظ کرده یا حتی بهتر کنم. هر سال هدف من کسب همه افتخارات ممکن با بارسلوناست و سال قبل خوش شانس بودیم که صاحب 5 جام شدیم. سالی فراموش نشدنی و فوق العاده بود. سالی پر از غرور.نمی توانم فقط یک خاطره خوب را انتخاب کنم. سالی پر از افتخار و خاطرات خوب را پشت سر گذاشتم.»

مسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه 5 توپ طلا را ترجیح می دهد یا جام جهانی را، گفت: «واضح است که فتح جام جهانی را ترجیح می‌دهم. افتخارات تیمی همیشه بالاتر از افتخارات فردی قرار دارند. فتح جام جهانی نیز از همه با ارزش‌تر است.»

گفتنی است، کریس رونالدو در دو سال گذشته حائز جایزه توپ طلای فوتبال جهان شده بود.

در این مراسم لوئیز انریکه سرمربی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا به عنوان بهترین مربی سال 2015 انتخاب شد. همچنین جیل الیس سرمربی تیم فوتبال زنان امریکا که این تیم را به مقام قهرمانی جهان رساند، به عنوان بهترین مربی در فوتبال زنان انتخاب شد.

جیل الیس سرمربی تیم فوتبال زنان امریکا (رویترز)

در این مراسم همچنین گل وندل لیرا بازیکن برزیلی در لیگ فوتبال این کشور حائز جایزه پوشکاش، بهترین گل سال 2015 شد.

بعلاوه در این مراسم کارلی لوید بازیکن تیم فوتبال زنان امریکا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان انتخاب شد.

وندل لیرا بازیکن برزیلی که حائز جایزه پوشکاش شد. (رویترز)

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku