News   /   آفريقا

حملات تروریست‌های بوکوحرام به شمال شرق نیجریه؛ دهها کشته

تصویری از محل انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر مایدوگوری نیجریه؛ 9 مرداد 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تروریست‌های تکفیری بوکوحرام چندین حمله در شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه انجام دادند که در اثر آن دهها تن جان خود را از دست داده‌اند. 

شاهدان عینی روز دوشنبه گفتند تروریست‌ها به سوی شهر موشک‌های آرپی‌جی شلیک کرده  و چندین بمب‌گذار نیز مواد منفجره خود را منفجر کرده اند.

در چندین انفجار و تیراندازی نیمه شب دوشنبه مقابل مسجدی در این شهر، دستکم 50 نفر کشته شدند.

ارتش نیجریه اعلام کرد همچنین چندین حمله به چهار ورودی جنوب غربی شهر مایدوگوری صورت گرفته است.

یک منبع نظامی نیجریه که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت تروریست‌ها با شلیک آرپی‌جی چهار منطقه مسکونی را در حومه این شهر هدف قرار دادند.

به گفته وی، نیروهای ارتش نیجریه نیز به تیراندازی تروریست‌ها پاسخ دادند که در این تبادل آتش چندین غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

یونس عبداللهی از مقامات شهر مایدوگوری گفت دو دختر بمب همراه خود را در منطقه بورابورین شهر مایدوگوری منفجر کردند و که در این انفجارها چندین نفر کشته شدند.

عبداللهی گفت: «ما تحت محاصره هستیم. نمی‌دانیم چه تعداد از این بمب‌ها یا این بمب گذارها شب گذشته به شهر مایدوگوری نفوذ کرده‌اند.»

انفجار بمب در مسجدی در مایدوگوری نیجریه؛ 30 شهریور 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال منابع پزشکی از احتمال افزایش تلفات این حملات خبر داده‌اند.

یک پرستار در بیمارستان تخصصی مایدوگوری که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت دهها نفر از مجروحان به ویژه زنان و کودکان، در وضعیت وخیمی قرار دارند و ممکن است زنده نمانند.

وی گفت بیمارستان مملو از مجروحان است؛ حدود 60 نفر بر اثر شلیک گلوله و همچنین ترکش زخمی شده‌اند و تعدادی از مجروحان برای درمان باید به بیمارستان‌های دیگر منتقل شوند.

مایدوگوری زادگاه گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه است.

همچنین به گفته شاهدان عینی، بر اثر انفجار دو بمب در بازاری نزدیک یک ایستگاه اتوبوس شلوغ در شهر ماداگالی در ایالت آداماوا، در 150 کیلومتری جنوب شرق مایدوگوری، دستکم 30 نفر کشته شده‌اند.

سرلشگر ویکتور ازوگوو فرمانده امنیتی ایالت آداماوا ضمن تایید این حمله، گفت هنوز شمار تلفات این انفجارها تایید نشده است.

این حملات پاسخی به اظهارات هفته گذشته محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه است که گفته بود بوکوحرام گروهی از هم پاشیده و شکست خورده است و دیگر توانایی ترتیب دادن حمله تروریستی و بمب گذاری را ندارد.  

در حملات بوکوحرام در نیجریه و همچنین کشورهای همسایه آن از جمله کامرون، نیجر و چاد تاکنون بیش از 20 هزار نفر کشته شده‌اند.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku