دیدار رونالدو با کودک بازمانده از حملات تروریستی در لبنان

دیدار کریستیانو رونالدو با کودک سه سالۀ بازمانده از حملات تروریستی لبنان

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با پسربچه لبنانی که چندی پیش والدین خود را در حملات داعش از دست داد، دیدار کرده است.

مسئولان باشگاهِ رئال مادرید اسپانیا روز جمعه (28 آذر)، رؤیای «حیدرِ» سه‌ ساله را در موزه باشگاه رئال مادرید تحقق بخشیدند و ترتیبی دادند وی با رونالدو دیدار کند.

تصویر حیدر در کنار پدر و مادرش

حیدر از حمله تروریستیِ ماه گذشته در منطقه برج ‌البراجنۀ بیروت که 44 کشته و حدود 240 زخمی بر جا گذاشت، جان به در برده است.

رئال مادرید با انتشار بیانیه اعلام کرد: «در پی حمله ماه گذشته میلادی در پایتخت لبنان، بعد از جان سالم بدر بردن از قتل عام، عکسی از حیدر منتشر شد که وی در آن پیراهن رئال مادرید را به تن داشت. این موضوع توجه جهانیان را به خود جلب کرد.»

پس از آن، داستان این کودک معصوم در همه شبکه‌های مجازی منتشر شد و اندکی بعد هشتگِ «رونالدو با حیدر ملاقات کن» به راه افتاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «از آن پس، باشگاه بی‌وقفه در تلاش بوده است با حیدر تماس گیرد و ترتیبی دهد رویای وی برای ملاقات با کریستیانو محقق شود.»

باشگاه رئال مادرید در بیانیه خود درباره این دیدار نوشت: «حیدر، کودک سه‌ ساله‌ای که ماه نوامبر پدر و مادر خود را در انفجارهای بیروت از دست داد، جمعه، هنگامی که فرصت دیدار با کریستیانو رونالدو، قهرمانش را پیدا کرد، شاهدِ به حقیقت پیوستن رویایش بود.»

ستاره پرتغالی رئال مادرید در این دیدار کودکِ لبنانی را در آغوش کشید و با او عکس یادگاری گرفت.

حیدر پیش از آن با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید ملاقات و همراه او از موزه افتخارات این باشگاه دیدن کرد.

او امروز (یکشنبه) نیز میهمان افتخاری دیدار دو تیم رئال مادرید و رایو وایکانو خواهد بود.

اقدام این باشگاه ورزشی ستودنی است، اما حیدر تنها کودکی نیست که در حملات تروریستی لبنان یتیم شده است؛ کودکان بسیاری در این کشور دیگر طعم محبت پدر و مادر خود را نخواهند چشید.

ماه گذشته حملات تروریستی در پاریسِ فرانسه نیز بیش از 130 کشته به جا گذاشت؛ بسیاری از سران کشورهای غربی، بی‌آنکه حتی به حملات تروریستی بیروت اشاره کنند، این جنایت را محکوم کردند، گویی که خون غربی‌ها از خون مردمِ بیگناه لبنان رنگین‌تر است.

این مسئله اعتراضاتی را در فضای مجازی به دنبال داشت تا جایی که آنجلینا جولی، هنرپیشه معروف هالیود در صفحه شخصی اش در فیس بوک از این موضوع انتقاد کرد.

آنجلینا جولی در واکنشی متفاوت به حوادث پاریس در فیس بوک نوشت: "در حالی كه همه از پاريس حرف می زنند هيچ كس از حمله ديروز داعش به بيروت چيزی نمی گويد. من براي هر دو كشور دعا می كنم."


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku