News   /   آفريقا

27 کشته و 80 زخمی در حملات انتحاری سه‌گانه در چاد

نمایی از دریاچۀ چاد که کشورهای چاد، کامرون، نیجر و نیجریه با آن هم‌کرانه‌اند. (عکس از AFP)

به گزارش یک نیروی امنیتی در انجامنا، پایتخت چاد، در پی سه حملۀ انتحاری در جزیره‌ای در دریاچۀ چاد، دست‌کم 27 نفر کشته و بیش از 80 نفر زخمی شده‌اند.

این منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «سه عامل انتحاری در سه منطقۀ مختلف بازار هفتگی لولو فو، جزیره‌ای در دریاچه چاد، خود را منفجر کردند.»

وی افزود این انفجارها به «کشته شدن 30 نفر» از جمله عاملان این حمله و زخمی شدن بیش از 80 نفر منجر شده است.

دولت چاد روز نهم نوامبر (18 آبان) در پی حملات انتحاری گروه تروریستی بوکوحرام به دریاچۀ چاد، در این منطقه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. کشورهای چاد، کامرون، نیجر و نیجریه با این دریاچه هم‌کرانه‌اند.

بوکو حرام ماه‌هاست حملات خود را در روستاهای چاد در دریاچه و در چند کیلومتری مرز نیجریه افزایش داده است.

تصویری آرشیوی از تروریست‌های گروه تکفیری بوکوحرام

گزارش‌های انجامنا حاکی از آن است که مرگبارترین حمله به دریاچه چاد، روز 10 اکتبر (18 مهرماه) در شهر مرزی بوگا سولا رخ داده که در جریان آن 41 نفر کشته شدند.

از آغاز سال جاری میلادی، ارتش چاد در خط مقدم عملیات نظامی منطقه‌ای علیه بوکوحرام بوده است. حملات این گروه از شمال شرق نیجریه تا سه همسایه دریاچۀ چاد (نیجریه، کامرون و نیجر) را در بر می‌گیرد.

گروه تروریستی بوکوحرام، که گفته می‌شود در جنگل سامبیسا در نیجریه و جزایر متعدد دریاچۀ چاد استقرار یافته است، مسئولیت کشتار 17 هزار نفر و بی‌خانمان کردن 2 میلیون و 500 هزار نفر را در حملات وحشیانۀ خود طی شش سال گذشته برعهده گرفته‌ است.

بوکوحرام که با گروه تروریستی داعش هم‌پیمان است، حملات مرگبار خود را در مناطق شمال شرقی نیجریه از سال 2009  آغاز کرد. پس از ائتلاف کشورهای همسایه با نیجریه علیه بوکوحرام، حملات این گروه تروریستی گسترش یافت و مناطق مرزی این کشورها را نیز هدف قرار داد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در ماه‌های اخیر اعلام کرد که گروه تروریستی بوکوحرام در سال 2015 حملات زیادی در کشورهای کامرون، چاد، نیجر و نیجریه انجام داده است و منطقۀ مرزی دریاچه چاد را به منطقه‌ای جنگی تبدیل کرده است.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku