News   /   اروپا

مجارستان: یکی از مظنون‌های اصلی حملات پاریس در این کشور تیم تشکیل داده است

صلاح عبدالسلام از مظنون‌های اصلی حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس که متواری و تحت تعقیب است.

یک مقام دولتی مجارستان می‌گوید، یکی از مظنون‌های اصلی حملات ماه گذشته پاریس به این کشور سفر کرده و از مهاجران ثبت‌ نام نشده، «گروهی را به خدمت گرفته است.»

یانس لازار، رئیس دفتر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در بوداپست گفت: «من می‌توانم تایید کنم که یکی از سازماندهندگان اصلی حملات تروریستی پاریس در بوداپست بوده است.»

لازار به نام این مظنون تروریستی، زمان حضور وی در مجارستان و یا مشارکت احتمالی تیم مزدور وی در حملات سیزده نوامبر (22 آبان) در پایتخت فرانسه اشاره‌ای نکرد.

یکی از منبع دولتی مجارستان که خواست نامش فاش نشود، بعد از این کنفرانس خبری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرد این مظنون در حقیقت صلاح عبدالسلام، یکی از مظنون‌های اصلی حملات پاریس به شمار می‌آید که در حال حاضر فراری و تحت تعقیب است.

لازار در همین حال گفت این مظنون در ایستگاه کلتی در بوداپست، به استخدام تیمی از مهاجران پرداخته است که از ثبت نام در مراجع دولتی مجارستان امتناع کرده بودند.

به گفته لازار، وی سپس همراه با آن‌ها، کشور را ترک می‌کند.

در حملات تروریستی پاریس که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است، حدود 130 نفر کشته شدند.

تا اواسط سپتامبر، زمانی که مجارستان مرز خود را با صربستان بست، هزاران مهاجر و پناهجو بعد از عبور از منطقه بالکان، در مسیرخود به شمال اروپا، روزها و حتی هفته‌ها در اردوگاه‌های موقت در ایستگاه کلتی سپری کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از منابع آگاه در پاریس، از اجاره یک خودرو توسط عبدالسلام در مجارستان در تاریخ هفدهم سپتامبر (26 شهریور) خبر داده است.

این منبع در عین حال گفته است، مشخص نیست آیا عبدالسلام بلژیکی و عامل اصلی حملات پاریس، خود در این خودرو بوده و اگر بوده، آیا همراهی هم داشته است یا خیر.

مقامات اتریش نیز هفدهم نوامبر (26 آبان) از حضور صلاح عبدالسلام در این کشور در اوایل سپتامبر خبر داده و گفتند، ورود وی توجه پلیس اتریش را برانگیخت و عبدالسلام نهم سپتامبر (18 شهریور) در یک بازرسی متداول در مسیر تردد، گفته بود به قصد گذراندن تعطیلات به اتریش سفر کرده است.

عبدالسلام بعد از حملات تروریستی پاریس توسط دو مرد دیگر که بعدا در بلژیک دستگیر و محاکمه شدند، به بلژیک فرار کرد.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku