News   /   آفريقا

ارتش کامرون: کشته شدن 100 تروریست، آزادی 900 گروگان

نظامیان کامرون هنگام گشت زنی در شهر وازا در شمال این کشور

منابع دولتی کامرون از کشته شدن 100 تروریست بوکوحرام و آزادی 900 گروگان در نبرد علیه این گروه تکفیری در یک منطقه مرزی نیجریه خبر داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات دولت کامرون گزارش داد، ارتش این کشور که یکی از نیروهای اصلی در ائتلاف علیه گروه تروریستی بوکوحرام به شمار می‌آید، در چندین عملیات در مناطق مختلف، بیش از 100 تروریست را کشته و 900 گروگان را از دست این گروه تکفیری آزاد کرده است.

کامرون تقریبا هر روز با حملات گروه تروریستی بوکوحرام روبروست.

شب گذشته، دو بمب گذاری تروریست‌های بوکوحرام شهر وازا را در شمال کامرون لرزاند و دستکم 4 کشته برجای گذاشت.

تصویری از تروریست‌های گروه تکفیری بوکوحرام

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی از احتمال کشته شدن 7 نفر در این دو انفجار خبر داد و افزود، بمب گذار سوم نیز پیش از انفجار مواد منفجره همراه خود، توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

نیجر، چاد و کامرون بعد از آغاز حملات فرا‌-مرزی بوکوحرام از شمال نیجریه، با تشکیل ائتلافی منطقه‌ای‌، به این کشور در آزادسازی مناطق اشغالی از تصرف بوکوحرام کمک می‌کنند.

گفتنی است، نبرد نسبتا مستقل ارتش‌های ملی منطقه با بوکوحرام، نیروی ضربت 8 هزار و 700 نفری این ائتلاف را از عملیات بازداشته است؛ همچنین نیروهای چاد، کامرون و نیجر به منظور دفع تهدید بوکوحرام، بیشتر تمرکز خود را در سرزمین‌های خود معطوف کرده‌اند.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku