News   /   ايران

3 دستاورد بهینه‌سازی‌شده نداجا عملیاتی شد

«سلطان دریا» به پرواز در آمد (عکس خبرگزاری تسنیم)

سه دستاورد بهینه‌سازی‌شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3، عملیاتی و به ناوگان جنوب این نیرو ملحق شد.

به گزارش تسنیم، سه دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسمی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان استانی هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش عملیاتی شد.

ناو جمهوری اسلامی ایران تنب، بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3 و هواپیمای ترابری فوکر مدل F-27 دستاوردهایی بودند که بعد از تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.

 ویژگی‌های ناو جمهوری اسلامی ایران تنب

ناو تنب شناور پشتیبانی رزمی است که از قابلیت پیاده کردن نیرو، حمل بالگرد، تانک و نفربر برخوردار است.

این شناور سه هزار تنی در سال 1364 به نیروی دریایی ملحق شد. فرآیند تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی و سامانه‌های شناور موصوف، در خردادماه سال 91 آغاز و اینک پس از 32 ماه با صرف دو میلیون و 425 هزار نفر ساعت کار مفید به ناوگان جنوب نداجا ملحق شده است.

ویژگی‌های بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3، سلطان دریا

مأموریت اصلی بالگرد SH-3 انجام عملیات ضدزیردریایی است.

این بالگرد توانایی حمل موشک و اژدر را داراست و معروف به سلطان دریاست و دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت از خطوط دریایی ریزش و پرش چترباز و غواص، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و شناسایی زیردریایی است.

ویژگی‌های هواپیمای ترابری فوکر F-27

مأموریت اصلی هواپیمای F-27 انجام عملیات ترابری است.

هواپیمای F-27 ملقب به دوستی دارای قابلیت‌های نقل و انتقال نفرات، گشت دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و حمل بار و تجهیزات است.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku