شبه‌نظامیان ارتش آزاد سوریه پیشنهاد روسیه را رد کردند

تصویری آرشیوی از شبه‌نظامیان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه (AFP)

گروه شبه‌نظامی موسوم به ارتش آزاد سوریه که تحت حمایت خارجی علیه دولت این کشور مبارزه می‌کند، می‌گوید کمک روس‌ها علیه گروه تروریستی داعش را نمی‌پذیرد.

سرهنگ دوم احمد سعود سخنگوی لشکر سیزدهم ارتش آزاد سوریه روز شنبه گفت: «روسیه در حال بمباران مواضع ارتش آزاد سوریه هستند و اکنون (روسیه) در حالی که به (بشار) اسد (رئیس جمهوری سوریه) متعهد است، می‌خواهد با ما همکاری کند؟ ما اصلاً منظور روسیه را درک نمی‌کنیم!»

از آغاز بحران تحت حمایت خارجی در مارس 2011 در سوریه، مجموعه‌ای از گروه‌های شبه‌نظامی، از جمله تروریست‌های گروه تکفیری داعش و شبه‌نظامیان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با هدف نابودی دولت این کشور شکل‌گرفته‌اند. 

اگرچه این گروه‌های شبه‌نظامی غالباً با یکدیگر بر سر تصرف مناطق بیشتر و کسب منافع در حال جنگ هستند.

روسیه از هشتم مهر به درخواست دولت دمشق بمباران مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در سوریه آغاز کرده است.

سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه نیز پیشنهاد روسیه را رد کرده و تأکید کرده است که مسکو «به جای صحبت از تمایل برای حمایت از ارتش آزاد سوریه، باید بمباران گروه‌های تحت حمایت غرب را متوقف کند».

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه (AFP)

سمیر نشار گفت: «هشتاد درصد حملات هوایی روسیه مواضع ارتش آزاد سوریه را هدف قرار می‌دهند.»

این اظهارات در واکنش به سخنان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مطرح شد؛ لاوروف روز شنبه از آمادگی کرملین برای حمایت هوایی از «مخالفان میهن پرست، از جمله ارتش به اصطلاح آزاد سوریه» خبر داده بود.

لاوروف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک، ابراز امیدواری کرد که حرکت به سوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سوریه آغاز شود.

نشار همچنین پیشنهاد برگزاری انتخابات جدید در سوریه را مضحک خواند و خواستار برکناری بشار اسد از قدرت شد.

مردم سوریه در ژوئن 2014 (خرداد و تیر 1393) در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و اسد 88.7 درصد آراء را به دست آورد. همچنین قرار است انتخابات پارلمانی سوریه سال آینده برگزار شود.

ناآرامی‌های مرگبار در سوریه که از سال 2011 آغاز شده، تاکنون بیش از 250 هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان برجای گذاشته است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku