تشدید تنش؛ آماده باش نظامیان اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی

با تشدید موج حملات تلافی‌جویانه فلسطینیان به نیروهای اسرائیلی، ارتش رژیم اسرائیل صدها نیروی خود را در شهرهای اسرائیلی مستقر کرده است.

 

با تشدید درگیری‌ها میان نیروهای رژیم اسرائیل و فلسطینیان، تل آویو صدها نیروی نظامی را در سرزمین‌های اشغالی به حالت آماده باش در آورده است.

آماده باش شش گروهان ارتش اسرائیل به عنوان نخستین اقدام کابینه تل آویو برای مقابله با نا آرامی ها در اراضی اشغالی محسوب می شود که ظرف روزهای اخیر افزایش یافته است.

کابینه رژیم اسرائیل چهارشنبه از تصویب تمهیداتی خبر داد که به پلیس اجازه می‌دهد مناطق پرتنش را تحت محاصره قرار دهد تا از این طریق مانع اجتماع معترضان فلسطینی شوند.

کابینه رژیم اسرائیل همچنین تصمیم گرفت حقوق شهروندی مهاجمان فلسطینی را که به شهرکنشینان حمله می کنند، لغو و منازل آنان را تخریب کند. مقامات اسرائیلی همچنین از ترس حملات احتمالی به شهرکنشینان، صدها نیروی نظامی را در شبکه حمل و نقل مستقرکرده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در پی درگیری‌های اخیر میان نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و غزه، 30 فلسطینی کشته و 1500 تن دیگر زخمی شده‌اند. 

منابع خبری فلسطین می‌گویند در حملات تلافی‌جویانۀ فلسطینیان به سربازان رژیم اسرائیل تاکنون 7 تن از اسرائیلی‌ها کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شده‌اند که حال 10 تن از آنان وخیم است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku