یک فلسطینی با چاقو چهار اسرائیلی را زخمی کرد

نیروهای اسرائیلی در حال کمک به مامور پلیسی که یک فلسطینی با چاقو او را در بیرون شهر قدیمی بیت‌المقدس مجروح کرد، 18 مهر 1394 (AFP)

یک عرب فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی با چاقو چهار اسرائیلی را مجروح کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه روز یک‌شنبه پس از آن رخ داد که این فلسطینی با خودروی خود به چهار اسرائیلی زد و سپس با چاقو آن‌ها را مجروح کرد.

به گفتۀ پزشکان، در این حادثه یک دختر 19 ساله به شدت مجروح، یک دختر 14 ساله زخمی و دو مرد 20 و 45 ساله آسیب سطحی دیدند.

پلیس اسرائیل جوان فلسطینی را دستگیر کرد و گفت این جوان 20 ساله ساکن شهری در شمال سرزمین‌‌های اشغالی است.  

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این پانزدهمین حمله علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها از 11 مهر است اما اولین حمله یک فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی به اسرائیلی‌‎ها است.

این حادثه در حالی رخ داد که کمی پیش از آن یک نوجوان فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری کشته شد. همچنین، در حملات امروز نیروهای اسرائیلی به غزه یک زن باردار و دختر سه ساله او کشته شدند.

نیروهای اسرائیلی در بیش از یک هفتۀ اخیر، حملات خود علیه فلسطینیان را شدت بخشیده و در این مدت حدود 1300 فلسطینی را مجروح کرده‌اند.

پیشتر دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، 2 مهر اعلام کرد نیروهای پلیس از این پس «در صورتی‌ که جان غیرنظامیان در خطر باشد» اجازه دارند به کسانی که سنگ یا کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند، شلیک کنند.

همچنین وی گفت فلسطینیانی که به شهرک‌نشینان اسرائیلی حمله کنند کشته و خانه‌های آن‌ها تخریب خواهد شد.

این تحولات در حالی رخ می‌دهند که بیت‌المقدس از حدود دو هفته پیش به دلیل محدودیت ورود فلسطینیان به محوطۀ مسجد الاقصی صحنه درگیری‌ها بین نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان بوده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku