دسته بندی غرب از تروریست‌های سوریه «مضحک» است

یک تحلیلگر دسته بندی غرب از تروریست های معاند سوریه را مضحک توصیف کرد.

به گفته یک تحلیلگر، در حالی که تلاش برای از بین بردن تروریست‌ها در سوریه ادامه دارد، غربی‌ها دسته بندی مضحکی برای آنها ارائه داده و بر اساس تشخیص خود نوع خاصی از آنان را هدف قرار می‌دهند.

عماد آبشناس در تحلیلی که روز دوشنبه منتشر شد نوشت در این دسته بندی تروریست‌ها در زمره  تندرو، میانه‌رو و احتمالا در آینده اصلاح طلب و مسالمت آمیز قرار گرفته‌اند و بر اساس تشخیص غربی‌ها نوع خاصی از آنها هدف قرار می‌گیرند تا فضای فعالیت برای نوع دیگر آزاد بماند.

این دسته بندی در حالی صورت گرفته که آمریکا بیش از یک سال است مدعی مبارزه با تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه می باشد اما عملکرد واشنگتن و هم‌پیمانانش تنها چیزی را که نشان نمی‌دهد تلاش برای مبارزه با تروریست‌هاست.

واشنگتن از تحویل هواپیماها و سلاح‌هایی که ارتش عراق پیشاپیش خریداری نموده خودداری می‌کند و در شرایط مختلف اقدام به انتقال هوایی سلاح و مهمات به نیروهای محاصره شده داعش در عراق می‌نماید.

در عین حال، هم پیمان‌های منطقه‌ای امریکا از جمله ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج از هیچ گونه پشتیبانی انسانی، لجستیکی و مالی دریغ نمی‌کنند و ایالات متحده نمی‌تواند انکار کند که در جریان نیست.

پشتیبانی این کشورهای از تروریست‌های حاضر در سوریه  در حالیست که برخی گزارش‌های منتشر شده درباره این تروریست‌ها نشان می‌دهد عمده این افراد خارجی هستند؛ خارجی‌هایی که مدعی هستند آمده‌اند مردم سوریه را از رهبر منتخب خود خلاص کنند... اما به کشتار فجیع و دزدی و تجاوز و نابودی میراث فرهنگی در سوریه و عراق دست می‌زنند.

این مخالفان که غربی‌ها از آنها با عنوان مخالفان میانه‌رو یاد می‌کنند باید اول سوری باشند و بعد میانه رو و بعد با داشتن یک هدف سیاسی اگر از راه سیاسی وارد شدند و به نتیجه نرسیدند می‌توانند مخالف دولت به حساب آیند.

این در حالیست که سوری نبودن بسیاری از آنها محرز است اما مساله اینجاست که حتی به فرض اینکه برخی از آنها سوری باشند آیا ایالات متحده جدیدا گروه‌هایی که رسما وابسته به القاعده هستند یعنی جبهه نصره و احرار الشام را میانه رو می‌داند؟

وقتی ایالات متحده و همپیمانانش بمباران می‌کند درست است ولی دیگران بمباران کنند اشتباه است؟

با در نظر گرفتن شرایط کنونی و آغاز عملیات روسیه در سوریه می‌توان گفت بمباران‌های هوایی روسیه در چند روز توانسته‌اند کاری کنند که ایالات متحده و هم پیمانانش طی یکی دو سال اخیر نتوانستند یا صحیح تر است بگوییم نخواستند انجام دهند و همه سر و صداهایی که امروزه در رسانه‌های غربی با آن مواجه هستیم به همین دلیل است چون غربی‌ها واهمه دارند روس‌ها تروریست‌هایی را که غرب سال‌ها روی آنها سرمایه گذاری کرده است، نابود کنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku