News   /   آفريقا

منابع امنیتی: مرگ 11 سرباز چاد در حمله بوکوحرام

در این عکس سربازان چاد دیده می شوند. در تازه‌ترین دور از حملات مرگبار پیکارجویان تکفیری بوکو حرام 11 تن از سربازان ارتش چاد کشته و 13 تن دیگر مجروح شدند. (عکس از AFP)

به گفته یک منبع امنیتی چاد، پیکارجویان تکفیری بوکوحرام در تازه‌ترین حملات خود 11 تن از سربازان ارتش چاد را کشته و 13 تن دیگر را مجروح کردند.

این منبع با بیان اینکه 17 پیکارجوی بوکو حرام نیز در پی حمله پیش از صبح سه‌شنبه نزدیک مرز نیجریه و دریاچه چاد کشته شدند، از عقب‌نشینی مهاجمان و ادامه عملیات جستجوی ارتش چاد در منطقه خبر داد.

وی گفت: «عناصر بوکوحرام در ساعت 4:30 بامداد به وقت محلی به مواضع ما  در حدود دو کیلومتری مرز با نیجریه حمله کردند.»

از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش چاد در خط مقدم عملیات نظامی ائتلاف منطقه‌ای علیه بوکوحرام فعال است. گستره حملات این گروه تروریستی منطقه‌ای از شمال شرق نیجریه تا کشورهای همسایه نظیر چاد، نیجر و کامرون را شامل می‌شود.

پیکارجویان بوکو حرام که با گروه تکفیری داعش اعلام همبستگی کرده‌اند، تاکنون متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده‌اند، با این حال دست به حملات و بمب گذاری‌های گاه و بیگاه می‌زنند.

چاد در کنار کامرون، نیجر و نیجریه علیه گروه تروریستی بوکوحرام ائتلاف تشکیل داده است.

گروه تروریستی بوکو حرام که مخالف آموزش‌های غربی است و نام خود را هم از این اعتقاد گرفته است، سال 2009 تشکیل شد و اکنون کنترل بخش‌هایی از شمال شرق نیجریه را در اختیار دارد. بر اساس تازه‌ترین آمارها، از آن زمان تاکنون در حملات بوکوحرام حدود 17 هزار نفر کشته و 2.5 میلیون تن آواره شده‌اند.

این گروه تروریستی می‌گوید هدفش سرنگونی دولت نیجریه و تشکیل «حکومت اسلامی» است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku