News   /   اروپا

اروپا: یونان نباید زمان را از دست بدهد

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا

رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید یونان برای انجام اصلاحاتی که در ازای دریافت کمک مالی وعده آن را داده است نباید زمان را از دست بدهد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز دوشنبه پیروزی حزب «سیریزا» را به الکسی سیپراس و انتخاب دوباره او را به عنوان نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

سیپراس در انتخابات عمومی زودهنگام روز یک‌شنبه بار دیگر نخست وزیر یونان شد.

اکنون سیپراس باید تدابیر ریاضتی اقتصادی را به عنوان بخشی از شرایط وام‌دهندگان در ازای دریافت بسته نجات مالی 86 میلیارد یورویی اجرا کند.

رئیس کمیسیون اروپا در نامه تبریکی که برای سیپراس نوشت گفت مطمئن است نتیجه این انتخابات زمینه را برای تشکیل سریع دولت و استفاده از اختیارات دموکراتیک با هدف اجرای طرح نجات مالی سه ساله فراهم می‌کند.

وی همچنین درباره «ضرورت عملیاتی کردن مدیریت بحران پناهجویان» به سیپراس هشدار داد.

 یونکر گفت سیپراس می‌تواند روی «کمیسیون اروپا و شخص من برای ایستادن در کنار یونان و حمایت از تلاش‌های دولت جدید یونان» حساب کند.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «کارهای زیادی در پیش است و نباید زمان را از دست داد

 پیشتر، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت انتظار می‌رود وام‌دهندگان به یونان برای بررسی کمک‌های مالی جدید بر اساس چارچوب توافق ماه ژوئن تشکیل جلسه دهند.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا هم پیروزی سیپراس را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این انتخابات «ثبات سیاسی لازم را برای مقابله با همه چالش‌های موجود» در یونان و اروپا ایجاد کند.

وی بحران پناهجویان، ایجاد رشد پایدار و اشتغال‌زایی را بزرگ‌ترین چالش‌های مشترک اتحادیه اروپا و یونان دانست و افزود انتظار دارد دولت جدید آتن در رفع این چالش‌ها «به طور سازنده کمک کند


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku