News   /   آمريکا

رئیس جمهور امریکا: حملات سایبری چین را تلافی خواهیم کرد

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا. (تصویر از AFP)

رئیس جمهور امریکا وعده داده است در واکنش به آن چه واشنگتن حملات سایبری چین به اهداف امریکا می‌نامد، اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ خواهد کرد.

باراک اوباما، روز چهارشنبه در دیدار با مدیران شرکت‌های آمریکایی در واشنگتن، گفت: «در تدارک تدابیری هستیم که نشان می‌دهد این موضوع فقط ناراحتی جزئی ما را همراه نداشته است.»

رئیس جمهور امریکا به ماهیت این تدابیر اشاره‌ بخصوص نداشت اما به گفته جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، اوباما «عمدا» به موردی خاص اشاره نکرده است.

اوباما افزود امریکا همچنان در جنگ سایبری «بهترین» است و «اگر بخواهیم حمله (سایبری) کنیم، یک سری کشورها کلا با مشکلات قابل توجه مواجه خواهند شد.»

وی گفت: « نمی‌خواهیم اینترنت به ابزاری برای جنگ تبدیل شود. هدف ما این است که آن‌ها برای داشتن یک سری قوانین و معیارهای بین المللی که به هر کسی کمک می‌کند، به عنوان شریک با ما همکاری کنند.»

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، امریکا در صدد است برخی از شرکت‌ها و اتباع چینی را که معتقد است با حمله سایبری و سرقت اسرار تجاری امریکا مرتبط هستند، تحریم کند.

به گفته تحلیلگران، پکن ممکن است در واکنش به تحریم‌های امریکا علیه شرکت‌های چین، سفر هفته آیندۀ شی جین‌پیگ، رئیس جمهور چین، به امریکا را لغو کند.

رؤسای اطلاعاتی امریکا پیش از این در هفته جاری هشدار دادند حملات سایبری، جایگزین تروریسم شده و به تهدید اصلی امنیتی علیه امریکا تبدیل شده‌اند.

واشنگتن سالهاست دولت و ارتش چین را به انجام حملات سایبری علیه امریکا، از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات از آژانس‌های مختلف دولتی این کشور، متهم می‌کند.

کاخ سفید ادعا می‌کند ارتش چین در دهه گذشته توان و قابلیت‌های جنگ سایبری را در اولویت قرار داده است.

دولت امریکا همچنین، نفوذ و حمله سایبری به کامپیوترهای شرکت‎‌‌های امریکا را به هکرهای مرتبط با پکن نسبت داده است.

این در حالی است که چین این ادعاها را رد کرده و می‌گوید ادعاهای واشنگتن ظاهرسازی است چرا که اطلاعات فاش شده بارها نشان داده‌اند امریکا خود در جاسوسی سایبری علیه دیگر کشورها بالاترین فعالیت را دارد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku