News   /   اروپا

وزیر خارجه روسیه مبنای ائتلاف موسوم به ضد داعش را زیر سؤال برد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه.

وزیر خارجه روسیه از عدم همکاری ائتلاف موسوم به ضد داعش با دمشق انتقاد کرده و گفته است «هیچ دلیلی» برای این امتناع وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت: « متاسفانه می‌بینیم مبنای این ائتلاف اشتباه بوده است. البته ما با اصل مبارزه با تروریسم اتفاق نظر داریم ولی با اقدامات غیرقانونی نمی‌توان با شرارت جنگید و روش‌هایی که ائتلاف به کار می‌گیرد در تضاد با قوانین بین الملل است.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «نادیده گرفتن توانایی‌های ارتش سوریه به عنوان یک شریک و متحد در جنگ علیه داعش، به منزلۀ فدا کردن امنیت کل منطقه برای برخی انتظارات و برنامه‌های ژئوپولیتیک است.»

روسیه همچنین علت اصلی حمایت خود از دولت سوریه را کمک به دمشق در جنگ علیه تروریست‌های تکفیری داعش در این کشور عربی عنوان کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز پنج شنبه در یک نشست خبری در مسکو گفت، کشورش در اصل از سوریه در مبارزه علیه داعش حمایت می‌کند تا «از یک فاجعه تمام‌عیار در منطقه» جلوگیری شود.

زاخارووا همچنین ضمن انتقاد از بحث‌های عمومی امریکا درباره پشتیبانی نظامی روسیه از نظامیان دولت سوریه، آمادگی مسکو را برای تبادل اطلاعات با واشنگتن درباره این موضوع از طریق «راه‌های مناسب» ابراز کرد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور هر دو اخیرا تاکید کرده‌اند مسکو به ارسال تجهیزات نظامی به دولت سوریه و همچنین کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیازهای مردم این کشور ادامه خواهد داد.

در پی این اظهارات، امریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گمانه‌زنی‌های خود مسکو را به تلاش برای به راه انداختن تشکیلات نظامی در سوریه متهم کرده‌اند؛ ادعایی که کرملین آن را رد کرده است.

در همین حال، یک مقام ارشد نظامی روسیه روز پنج شنبه تاکید کرد، مسکو هیچ قصدی برای ساخت پایگاه هوایی در سوریه ندارد هر چند ممکن است در آینده این امکان به وجود آید.

نیکولای بوگدانوفسکی، معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه، تصریح کرد: «در حال حاضر، چنین قصدی وجود ندارد، هر چند هر چیزی ممکن است در آینده پیش آید.»

این اظهارات در واکنش به ادعاهای سه روز قبل مقامات نظامی امریکا مطرح شد؛ مقامات نظامی امریکا مدعی شدند روسیه قصد دارد در شهر لاذقیه در شمال غرب سوریه، یک پایگاه هوایی احداث کند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku