اوباما و ملک سلمان درباره بحران سوریه گفت و گو کردیم

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، در نشست خود در کاخ سفید . (13 شهریور 1394، تصویر از AFP)

رئیس جمهور امریکا می گوید برای پایان دادن به بحرانهای جاری در سوریه و یمن با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، بحث و تبادل نظر کرده است.

باراک اوباما پس از دیدار روز جمعه (13 شهریور) با ملک سلمان در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که دو طرف درباره نگرانی‌های ناشی از بحران در سوریه گفتگو کرده اند.

اوباما همچنین در ادامه گفت واشنگتن و ریاض فرصت خواهند داشت تا در آینده «درباره نحوه اجرای روند انتقال سیاسی در سوریه و راه‍‌کارهای ممکن برای پایان دادن به اوضاع هولناک در آن‌جا» گفت و گو کنند.

وی افزود: «ما همچنین درباره یمن و لزوم احیای دولت کارآمد که فراگیر باشد و بتواند اوضاع بشردوستانه این کشور را بهبود بخشد، صحبت می‌کنیم.»

اوباما همچنین خاطر نشان کرد دو کشور به همکاری «بسیار نزدیک برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی در منطقه و سراسر جهان از جمله نبرد علیه داعش» ادامه خواهند داد.

اوباما و ملک سلمان همچنین درباره توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بحث و گفت و گو کردند.

اوباما قبل از دیدار خود با پادشاه عربستان گفت: «ما درباره اهمیت اجرای موثر این توافق صحبت می‌کنیم تا اطمنیان حاصل کنیم ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد.»

ملک سلمان نیز در این دیدار از ادامه همکاری ریاض با واشنگتن درباره آن چه صلح جهانی نامید، خبر داد و گفت : «منطقه ما باید به ثبات که برای رفاه مردم آن لازم است، برسد. شکر خدا ما در آسایش هستیم اما برای کل منطقه رفاه و آسایش می‌خواهیم. ما تمایل داریم برای دستیابی به این منظور با شما همکاری کنیم.»

جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا، جان کری، وزیر خارجه این کشور و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی امریکا نیز در این دیدار حضور داشتند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku