News   /   مصاحبه

تحلیلگر امریکایی: دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان رای کافی برای حفظ وتوی اوباما دارند

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان امریکا

یک روزنامه نگار و تحلیلگر امریکایی می‌گوید نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان امریکا رای کافی برای حفظ وتوی باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور علیه مخالفت جمهوریخواهان با توافق هسته‌ای ایران را خواهد داشت.

وِیْن مدسن، نویسنده، مقاله نویس و کارشناس امور اطلاعاتی و بین المللی، این اظهارات را روز پنج شنبه در مصاحبه تلفنی با پرس تی‌وی با موضوع رای گیری هفته آینده مجلس نمایندگان امریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مطرح کرد.

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه اعلام کرد که این مجلس هفته آینده پس از پایان تعطیلات ماه اوت، توافق هسته‌ای 23 تیر با ایران را به رای خواهد گذاشت.

مدسن گفت: «اکنون می‌دانیم که با حمایت باربارا میکولسکی، سناتور ایالت مریلند (از توافق هسته‌ای)، رئیس جمهور اوباما رای کافی را در مجلس سنای امریکا برای حفظ وتوی خود در برابر جمهوریخواهان و تلاش لابی اسرائیل برای جلوگیری از تائید توافق در امریکا، به دست آورده است.»

مدسن افزود: «در حال حاضر نانسی پلوسی، رهبر اقلیت (در مجلس نمایندگان) قویا تاکید کرده است که وی آراء کافی را برای حمایت از وتوی رئیس جمهور اوباما دارد.»

با اعلام حمایت باربارا میکولسکی، سناتور دموکرات از توافق هسته‌ای با ایران در روز چهارشنبه، شمار سناتورهای حامی این توافق به 34 تن رسید که برای حمایت از وتوی اوباما به منظور حفظ و اجرای توافق هسته‌ای کافی است. [بیشتر بخوانید]

این تحلیلگر امریکایی تصریح کرد: «کاملا مطمئنم زمان رای گیری در مجلس نمایندگان، پلوسی، رهبر اقلیت آراء کافی را برای انجام همان چیزی که در این مجلس لازم است خواهد داشت؛ این چیزی است که در مجلس سنای امریکا نیز رخ داده است.»

مدسن گفت: «رئیس جمهور اوباما برای وتوی این قطعنامه (در رد توافق) رای دارد، علیه تلاش برای از مسیر خارج کردن تایید امریکا ... آنها قادر نخواهند بود این وتو را لغو کنند، آنها - جمهوری خواهان و لابی اسرائیل - رای کافی ندارند.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku