News   /   اروپا

گزارش: سالانه 25 میلیون قطعه پرنده در مدیترانه کشته می‌شوند

سازمان جهانی برد لایف می گوید سالانه 25 میلیون پرنده به طور غیر قانونی کشته می شوند.(عکس از AFP)

بنابر گزارش یک سازمان جهانی، سالانه حدود 25 میلیون قطعه پرنده در سواحل دریای مدیترانه به طور غیرقانونی کشته می‌شوند.

سازمان بین المللی «برد لایف» روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد تعداد زیادی پرنده در این منطقه هدف شلیک قرار گرفته، در تور صیادان اسیر می‌شوند و تعدادی نیز پس از شنیدن آوای ساختگی پرندگان که شکارچیان برای به دام انداختن آنها پخش می‌کنند، صید می‌شوند.

این سازمان جهانی همچنین از استفاده از تله‌های چسبناک در شاخه‌های درختان که موجب می‌شود پرنده قبل از مرگ درد زیادی را تحمل کند، از یکی از این شیوه‌ها برای به دام انداختن پرنده‌ها نام برده است.

به گزارش این سازمان، مصر در بالای جدول قرار دارد و بیشترین تعداد پرندگان همه ساله در این کشور کشته می‌شود و پس از آن ایتالیا قرار دارد، جایی که سالانه حدود 5.6 میلیون پرنده در این کشور کشته می‌شود.

دیگر کشورهای حوزه دریای مدیترانه به ویژه کشورهای بحران زده‌ای چون لیبی و سوریه نیز از جمله کشورهایی هستند که آمار کشتار پرندگان در آنها بالاست.

این گزارش یادآور شد این پرندگان اغلب برای تفریح و یا به خاطر استفاده از گوشت‌شان شکار می‌شوند.

بنابر این گزارش، سسک سرسیاه، بلدرچین، توکای باغی یا آوازه خوان پس از سهره جنگلی (نوعی بلبل) بیشترین پرندگانی هستند که هدف شکارچیان پرنده قرار می‌گیرند.

پاترشیا زوریتا، رئیس سازمان بین المللی « بردلایف» می‌گوید جمعیت برخی از این پرندگان کاهش یافته و حتی در معرض انقراض قرار گرفته است.

وی افزود: «این بررسی از میزان هولناک کشتار غیرقانونی پرندگان در مدیترانه حکایت دارد.»

این سازمان بین المللی همچنین حفاظت بیشتر از گونه‌های پرندگان از جمله اجرای بهتر قوانین اتحادیه اروپا درباره حفاظت از پرندگان را خواستار شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku