News   /   اروپا

کارکنان خطوط متروی لندن دو اعتصاب 24 ساعته دیگر برگزار می‌کنند

اعتصاب کارکنان خطوط متروی شهر لندن پایتخت انگلیس 14 مرداد 1394 (AFP)

کارکنان متروی لندن به دنبال به نتیجه نرسیدن مذاکرات، دو اعتصاب 24 ساعته دیگر در ماه آینده (شهریور) برگزار می‌کنند.

اتحادیه خطوط ریلی، دریایی و حمل و نقل انگلیس اعلام کرد کارکنان خطوط متروی پایتخت این کشور قرار است از ساعت 21 روز 3 شهریور و بار دیگر از ساعت 21 روز5شهریور به وقت محلی به مدت 24 ساعت دست از کار بکشند.

میک کَش دبیر کل این اتحادیه گفت: «کارکنان ازاینکه مشکلات آنها مورد بی توجهی شهردار و مقامات قرار گرفته و تا امروز هیچ اقدام اساسی از سوی مسئولان متروی شهر لندن به منظور حل و فصل این مشکلات ارائه نشده است، خشمگین هستند.»

چهار اتحادیه صنفی چندین ماه است که بر سر طرح بوریس جانسون، شهردار لندن، با مسئولان مترو درگیر مناقشه هستند. جانسون خواهان فعالیت 24 ساعته متروی این شهر در روزهای جمعه و شنبه است.

اعتصاب کارکنان متروی شهر لندن مردم را به استفاده از اتوبوس مجبور کرده است. 17تیر 1394 (AFP)

براساس این طرح، متروی شهر لندن از تاریخ 21 شهریور در روزهای جمعه و شنبه فعالیت 24 ساعته خواهد شد.

کارکنان خطوط متروی شهر لندن پیشتر در روزهای 17 تیر و 14 مرداد دو اعتصاب 24 ساعته برگزار کرده بودند که این اعتصاب‌ها حمل و نقل در پایتخت انگلیس را به شدت دچار اختلال  کرد.

در دو اعتصاب پیشین کارکنان خطوط متروی شهر لندن، میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر مجبور بودند تا با تعطیلی یک روزه خطوط مترو، از دیگر وسائل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس استفاده کنند. شماری از ساکنان شهر لندن نیز با استفاده از دوچرخه و یا به صورت پیاده خود را به محل کار رساندند.

شبکه قطار زیرزمینی لندن روزانه تا چهار میلیون مسافر را جا‌به‌جا می‌کند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku