حماس برای ارائه اطلاعات درباره اسرای صهیونیست شرط گذاشت

جنبش حماس برای ارائه اطلاعات دو اسراییلی مفقود شده شرط گذاشت.

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آمادگی مشروط این جنبش برای ارائه اطلاعاتی در مورد دو اسراییلی مفقود شده در نواز غزه خبر داد.

محمود الزهار امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آناتولی گفت در صورتی که اسراییل آن دسته از اسرای فلسطینی توافقنامه تبادل «شالیت» را که بار دیگر به اسارت گرفته است، آزاد کند، این جنبش حاضر است اطلاعاتی در مورد دو اسراییلی مفقود شده ارائه دهد.

الزهار افزود رژیم صهیونیستی پیش از اظهار نظر در این مورد، ملزم به اجرا و رعایت توافقات قبلی است.

وی تاکید کرد: «این پرونده از نظر ما بسته شده است و ما (حماس) هرگز پاسخی نخواهیم داد و مذاکره‌ای در این مورد نخواهیم کرد، مگر اینکه شرط مذکور اجرا شود.»

اداره‌ی امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی 70 اسیر فلسطینی را که در پی توافق‌نامه‌‍‌ی مربوط به آزادی «گلعاد شالیت» آزاد شده بودند، مجددا بازداشت کرده و برای 34 نفر از آن‌ها حکم زندان از جمله حبس ابد، صادر کرده است.

در چارچوب توافقنامه‌ی تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان که در اکتبر 2011 میان حماس و رژیم صهیونیستی امضا شد، در مقابل آزادی گلعاد شالیت یک اسیر اسرائیلی، یک هزار و 27 اسیر فلسطینی طی دو مرحله از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

اظهارات الزهار در واکنش به ادعای امروز مقام‌های رژیم اسرائیل مطرح شده است که می‌گویند دو شهروند اسرائیلی درغزه به اسارت گرفته شده‌اند. این رژیم مدعی است یکی از این دو نفر در اسارت حماس است.

یوآف مردخای، هماهنگ کننده‌ی عملیات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی پنج شنبه گفت:«یکی از این دو نفر، آبراهام منگیستو نام دارد که اصالتا اهل اتیوپی است و ساکن شهر اشکلان بود.»

این مقام اسرائیلی افزود: «منگیستو در نهم سپتامیر سال گذشته با عبور از موانع مرزی اسرائیل وارد نوار غزه شده بود.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku