شمار آوارگان سوری به بیش از 4 میلیون رسید

آنتونیو گوترس کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان

بنا بر اعلام سازمان ملل، شمار افرادی که از خشونت‌ها در سوریه گریخته‌اند به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

آنتونیو گوترس، مدیر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «این رقم، بیشترین شمار پناهندگان از تنها یک درگیری در یک نسل است.»

گوترس متذکر شد: «این افراد به حمایت جهانیان نیاز دارند اما در شرایطی بحرانی به سر می‌برند و تنگدستی آنها شدیدتر می‌شود.»

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد، افزایش شمار پناهندگان جدید سوری در ترکیه شمار پناهندگان سوری حاضر در کشورهای همسایه را به بیش از چهار میلیون و 13 هزار نفر رسانده است.

شماری از جمعیت آوارگان سوری در مرز ترکیه

این نهاد بین المللی با بیان اینکه شمار پناهندگان ثبت شده سوری در پایان آگوست  2013  حدود سه میلیون نفر بود، افزود در صورتی که سرعت خروج سوری‌ها از کشورشان به همین منوال ادامه پیدا کند شمار پناهندگان در پایان سال جاری میلادی به 4 میلیون و 270 هزار نفر خواهد رسید.

یک سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شمار کنونی پناهندگان را بالاترین رقم پناهنده در تنها یک جنگ از سال 1992 تا کنون دانست؛ سالی که این نهاد کمک رسانی به چهار میلیون و 600 هزار افغان را در دستور کار داشت.

تاکنون بیش از 230 هزار نفر در ناآرامی‌های سوریه جان باخته‌اند و افزون بر آن هفت میلیون و600 هزار نفر در خاک این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان ملل «بسیاری از این افراد در شرایط دشواری به سر می‌برند و دسترسی به آنها دشوار است.»

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku