News   /   آفريقا

«اخوان المسلمین هیچ گونه اقدام مسلحانه‌ای انجام نمی‌دهد»

یکی از طرفداران اخوان المسلمین در مصر 4 بهمن 1393. (AFP)

وزیر سرمایه‌گذاری در حکومت محمد مُرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر، هر گونه ادعایی مبنی بر فعالیت مسلحانه گروه اخوان مسلمین را رد کرد.

اظهارات یحیی حامد در حالی مطرح شد که شماری از فعالان حامی مرسی، گروه اخوان مسلمین را به اعلام جهاد و مسلح کردن انقلابیون در مقابل سیاست ترور که نظام کنونی مصر علیه این گروه به کار گرفته است، فرا خواندند.

اخوان مسلمین چهارشنبه‌ی گذشته نیروهای امنیتی را به ترور 9 تن از رهبران این گروه که اعضای کمیته‌ی قانونی و حقوقی رسیدگی به خانواده‌های زندانیان این گروه را تشکیل می‌دادند، متهم کرد و ادعاهای نیروهای امنیتی مبنی بر مسلح بودن این رهبران را بی اساس خواند.

حامد روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه با رد هر گونه فعالیت مسلحانه‌ی اخوان المسلمین گفت: «اختلاف میان اعضای گروه اخوان المسلمین در ارتباط با صلح آمیز بودن فعالیت‌ها نیست، زیرا فعالیت صلح آمیز اساس کار این گروه بوده است.»

وی با اشاره به صدور حکم اعدام علیه رهبران مخالف عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت حکومت مصر کشور را به سوی خشونت سوق می‌دهد.

حامد گفت: «دست داشتن نظام در وقایع خشونت آمیز از جمله ترور هشام برکات، دادستان کل مصر دور از ذهن نیست زیرا این ترور با کمک اطلاعات دقیق انجام گرفته است.»

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر

وی افزود: «عبدالفتاح السیسی تنها شخص ذینفع از این جنایت است تا بتواند از این طریق گروه اخوان مسلمین را متهم کند و از طرفی دیگر ملت را فریب دهد.»

این مقام پیشین مصر در ادامه عنوان کرد 40 در صد جمعیت مصر زیر خط فقر بسر می‌برند و از سوی دیگر به دلیل نبودن امنیت جانی و اجتماعی گسست‌های بی سابقه‌ای در جامعه مصر بوجود آمده است که بر این اساس تنها راه نجات کشور که بر لب پرتگاه قرار دارد، اتحاد واقعی نیروهای انقلابی است.

حامد درباره‌ی توافق صلح احتمالی اخوان مسلمین با حکومت السیسی گفت: «صلح محال است و اخوان المسلمین هیچ گونه اقدامی برای صلح با حکومت السیسی انجام نداده است زیرا او کشور را به سوی آشوب و جنگ داخلی سوق می‌دهد.»

وی با اشاره به این که اخوان المسلمین می‌تواند جزئی از انقلاب و یا پیشگام آن باشد، تصریح کرد ملت همچون ژانویه 2011 بار دیگر باید با حضور در خیابان‌ها علیه حکومت مصر قیام کند.

حامد با اشاره به تحولات اخیر در شبه جزیره سینا گفت اوضاع سینا دلیل واضحی بر ناتوانی حکومت در اداره‌ی کشور است، زیرا شهروندان مصری در سینا با جنگنده‌های اف 16 بمباران می‌شوند و بیش از یک هزار و 600 تن از آنان تاکنون کشته شده‌اند.

وی همچنین با تایید خبر دیدار نمایندگان اخوان المسلمین با دولتمردان خارجی گفت: «ما با کسی مشکل نداریم و بر همین اساس با نمایندگان 12 کشور از اعضای اتحادیه اروپا دیدار کردیم.»

حامد با ابراز تاسف از سکوت جامعه بین المللی در قبال تحولات مصر گفت: «آن‌ها تاوان این سکوت بی‌شرمانه‌ی خود را خواهند پرداخت.»

ع ع/م ر/س م ل/ م ح 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku