News   /   اروپا

احتمال توافق قریب‌الوقوع بین یونان و وام‌دهندگان بین‌المللی

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان، از احتمال توافق قریب‌الوقوع بین آتن و وام‌دهندگان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی آر ‎تی ‌ایِ ایرلند، واروفاکیس گفت نظر رای دهندگان در همه‌پرسی یکشنبه یونان هر چه که باشد، احتمال حصول توافق، قریب‌الوقوع است.

قرار است روز یکشنبه 5 جولای در یونان درباره شروط کمک مالی وام دهندگان بین المللی به این کشور همه پرسی برگزار شود.

وزیر دارایی یونان افزود: «اگر نتیجه همه پرسی "آری" باشد دولت یونان به راحتی پیشنهادات 25 ژوئن نهادهای مربوطه را امضا خواهد کرد و اگر نتیجه "نه" باشد، به شما اطمینان می‌دهم که در طول وضعیت بغرنج همین هفته برخی طرح‌های مساعد داشتیم که محرمانه از سوی مقامات اتحادیه اروپا ارائه گردیده است .»

واروفاکیس با تاکید بر اینکه «توافق کمابیش حاصل شده است» گفت به رغم مخالفت برخی از سران اروپا با این مذاکرات تا پیش از برگزاری همه‌پرسی، مذاکرات خصوصی با کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا کماکان ادامه یافت.

وی تاکید کرد: «معتقدم هنوز دیر نشده و این هفته به لحاظ مذاکراتی وقت مرده‌ای نبوده است.»

وزیر دارایی یونان درباره تفاوت میان رای "آری" یا "نه" در همه پرسی گفت: «آری به معنی یک توافق ناپایدار و خیلی بد برای یونان و اروپا است، و رای نه توافق بهتری خواهد بود.»

وی افزود: «اطمینان دارم که رأیِ نه به ایجاد تعادلی منجر می شود که در گروه یورو بسیار لازم است و همچنین توافقی را در بر خواهد داشت که شامل مدت زمانی معقول برای بازپرداخت بدهی خواهد بود.»

وزیر دارایی یونان پیشتر از احتمال استعفای دولت چپگرای این کشور خبر داده بود در صورتی که نتیجه همه پرسی یکشنبه، موافقت رأی دهندگان با شروط کمک مالی وام دهندگان باشد. [بیشتر بخوانید]

 

م ص/ ع  م / ک ا

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku