«ارتش سایبری یمن» سه هزار رایانه دولتی عربستان را هک کرد

هکرهای یمن هزاران رایانه دولتی عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

هکرهای یمن با نفوذ به سه هزار رایانه دولت عربستان هزاران صفحه از اسناد محرمانه حکومت آل سعود را منتشر کردند.

یک گروه یمنی که خود را «ارتش سایبری یمن» معرفی کرده است، در واکنش به تجاوزات عربستان سعودی به یمن، سه هزار رایانه دولتی عربستان از جمله رایانه های وزارت امور خارجه این کشور را هدف حمله قرار داد.

هکرهای «ارتش سایبری یمن» در این حمله، شبکه اینترنتی داخلی وزارت امورخارجه عربستان و سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌های این کشور در خارج را هک کردند و به اطلاعات و اسناد محرمانه مهمی دست یافتند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، هکرهای این گروه همچنین توانستند نامه‌های مهم تبادل‌شده میان مقام‌های عالی‌رتبه سعودی ازجمله «عادل جبیر» و «سعود الفیصل» وزرای امورخارجه کنونی و سابق عربستان را استخراج کنند.

گروه یمنی « ارتش سایبری یمن» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: « شبکه داخلی وزارت امورخارجه عربستان هک شد و توانستیم به هزاران کاربری و پست الکترونیکی کارمندان این وزارتخانه و سفارتخانه‌ها و نیز وابستگان به آن‌ها در خارج دسترسی یابیم.»

هکرهای یمن همچنین تهدید کرده‌اند در صورت ادامه حملات عربستان به یمن، نفوذ به رایانه‌های دولتی آل سعود ادامه می یابد.

اسامه بن احمد سخنگوی رسانه ای وزارت امور خارجه عربستان روز شنبه (2 خرداد) این نفوذ سایبری را تایید و اعلام کرد: «شبکه اینترنتی داخلی وزارت امور خارجه هک شده است.»

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان واس در گزارش خود نفوذ سایبری به سایت وزارت امور خارجه را جزیی دانسته است.

«ارتش سایبری یمن» همچنین اواخر ماه گذشته (فروردین 1394) در حرکتی که «حمایت از انقلاب مردم یمن» نامید، سایت روزنامه سعودی «الحیات» را هک کرد.

هکرهای این گروه علاوه بر دستیابی به اطلاعات داخلی سایت، صفحه اول این روزنامه را به تصویری از سید حسن نصرالله تغییر دادند و عبارت معروف «بکلمتین» را در کنار آن درج کردند.

ن م/اس ن/ د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku