3000 داوطلب شیعه آماده نبرد با داعش در رمادی

داوطلبان شیعه در شهر رمادی

3000 نفر از شیعیان عراق که برای آزاد سازی شهر الرمادی در الانبار داوطلب شده، وارد این شهر شده و در پایگاه نظامی الحبانیه مستقر شده اند.

شبکه البغدادیه نیوز گزارش داد 3000 داوطلب از نیروهای بسیج شیعیان عراق به پایگاه الحبانیه در شرق شهر رمادی وارد و برای نبرد و آزاد سازی این شهر در استان انبار آماده هستند. این نیروهای داوطلب با سلاح و مهمات نظامی تجهیز شده اند.

منابع امنیتی در استان انبار اعلام کردند ۶۰ هزار نیروی بسیج مردمی مبارزه با داعش پیش تر وارد این پایگاه نظامی شده و خود را آماده نبرد با داعش کرده اند.

با سقوط بخش‌های زیادی از شهر رمادی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه (27 اردیبهشت) دستور داد نیروهای بسیج مردمی، «الحشد الشعبی»، به استان انبار وارد شوند تا عملیات پاکسازی تمام مناطق استان صورت گیرد؛ شورای استانداری انبار نیز با ورود این نیروها موافقت کرد.

در همین راستا  شبکه العراقیه به نقل از وزارت دفاع عراق گزارش داد، نیروی هوایی ائتلاف کشورهای غربی به رهبری آمریکا، مواضع گروه تکفیری داعش در رمادی و الگرمه در استان انبار را بمباران کرده است.  

بنا بر گزارش العراقیه، این حملات مواضع تروریست ها را در شهر رمادی 3 بار هدف قرار داده، شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و خودروهای نظامی آنها را منهدم ساخته است.

همچنین، نیروهای ائتلاف مواضع داعش در نزدیکی پالایشگاه بیجی در شهر تکریت را هدف قرار داند که در این حملات نیز شماری از تروریست ها کشته و چندین خودروی آنها منهدم شد.

سازمان بدر عراق روز دوشنبه (28 اردیبهشت) اعلام کرد «هادی العامری» رئیس این سازمان که از روز گذشته وارد رمادی شده، شخصا مسئولیت نبرد با داعش در این استان را برعهده خواهد گرفت.

«محمد ناجی» عضو این سازمان در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «مبارزان شاخه نظامی سازمان بدر از زمان آزادسازی استان صلاح‌الدین برای ورود به استان انبار و آزادسازی آن آماده بودند، اما شورای استانداری انبار و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یعنی، حیدر العبادی با این مسئله مخالف بودند.

ف ع/م ر/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku