News   /   ايران

معاون وزیر امور خارجه ایران: نخستین پیش نویس توافق‌نامه جامع هسته ای پر از موارد اختلافی خواهد بود

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران .

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران روند نگارش اولین پیش نویس متن توافق هسته ای را دشوار و پر از موارد اختلافی دانسته است.

عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای ایران روز جمعه (11 اردیبهشت) درآستانه ورود به دومین روز مذاکرات خود با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روند نگارش نخستین پیش نویس توافقنامه جامع را دشوار دانست و گفت: «نخستین پیش‌نویس، پر از موارد اختلافی خواهد بود و به قول ما، پرانتز‌هایی خواهد داشت که باید بعداً درباره آن‌ها تصمیم گیری شود.»

عراقچی که برای شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به نیویورک سفر کرده است، ضمن اشاره به آغاز نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ابراز امیدواری کرد، در چند روز آینده، نخستین پیش‌نویس توافق جامع هسته ای نگارش شود.

وی همچنین از وجود ضمائم برای این پیش نویس خبر داد و افزود: کارشناسان، کار روی ضمائم را نیز شروع کرده‌اند تا روی جزئیات و مسائل بحث شود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه روند نگارش این پیش نویس را در دو ماهِ پیش رو سنگین خواند و گفت:« بنای ما بر این است که هر چند روز که لازم شود، برای این کار در نیویورک بمانیم.»

دور جدید رایزنی‌‌های هسته‌ای ایران در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک از روز پنج شنبه (10 اردیبهشت، 30 آوریل)  در نیویورک آغاز شده است.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امورخارجه ایران و هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین روز از دور جدید رایزنی‌ها، طی 2 نوبت و در مجموع هشت ساعت به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران، روز چهارشنبه در دانشگاه نیویورک در پاسخ به سوالی درباره محورهای اختلافی گروه ایران و گروه پنج به علاوه یک گفت، بر سر کلیات توافق وجود دارد و نگارش متن آغاز می شود.

ن م/ د ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku