حماس و جهاد اسلامی اظهارات محمود عباس را محکوم کردند

جنبش‌های اسلامی حماس و جهاد اسلامی دعوت محمود عباس از کشورهای عربی برای دخالت نظامی در فلسطین را محکوم کردند.

جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به دلیل دعوت از کشورهای عربی برای اتخاذ اقدامی در فلسطین (مشابه آنچه در یمن صورت گرفته) به شدت محکوم کردند.

مشیر المصری یکی از رهبران جنبش حماس در حاشیه تظاهراتی که بعد از ظهر یکشنبه در کمپ جبالیا در شمال نواز غزه برگزار شد تصریح کرد، کسی که با غزه سر دشمنی  دارد غزه نیز با وی دشمن خواهد بود.

المصری در خصوص اظهارات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد عباس پیش از این غزه را به اقلیمی سرکش تشبیه کرده بود. المصری هدف عباس را تحریک جهان بر علیه ملت فلسطین عنوان کرد زیرا که با رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین همکاری می کند.

این مسئول بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس عنوان کرد محمود عباس یکبار غزه را با پشتیبانی رژیم اسرائیل و بار دیگر آن را با قدرت اعراب تهدید می کند.

المصری جنبش فتح را به انکار اظهارات محمود عباس دعوت کرد و گفت این اظهارات از چارچوب موضوع فلسطین خارج است.

واکنش جنبش جهاد اسلامی

داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز اظهارات محمود عباس را زهر آگین توصیف کرد و افزود هدف از این اظهارات بر هم زدن وحدت ملی فلسطین است.

شهاب خاطر نشان کرد غزه یک جنبش جدا از فلسطین نخواهد بود و توطئه‌ای که عباس از آن سخن گفت خود او طراحی کرده که بدان درگیر شده است.

وی در ادامه گفت: کسی که خواهان جدایی غزه از فلسطین است خود آشتی و وحدت فلسطینیان را به تاخیر می اندازد و از جهتی دیگر به محاصره و تحریک علیه آن می پردازد. شهاب اضافه کرد پس از اینکه پروژه عباس در فلسطین به بن بست رسید با رژیم اسرائیل علیه پروژه ملی ایستادگی کرد.

شهاب تصریح کرد هدف نهایی از اینگونه اتهامات علیه غزه از بین بردن جنبش مقاومت فلسطین و وحدت ملی آن است.

پیشتر روزنامه محلی الایام در کرانه باختری گزارش داد محمود عباس از کشورهای عربی خواسته است تا موضعی نظیر آن چه در یمن اتخاد شد در سایر کشورهایی که از فتنه و اختلافات داخلی رنج می برند از جمله عراق، سوریه، فلسطین، لیبی و سومالی اعمال شود.   

محمود الهباش قاضی القضات فلسطین و مشاور عباس در امور دینی و اسلامی نیز ابراز امیدواری کرده بود تا حمله نظامی ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی گسترش یابد تا نوار غزه را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

الهباش در خطبه نماز جمعه عنوان کرده بود آن چه در غزه اتفاق افتاد جدایی نیست بلکه انقلاب است که نیازمند برخورد شدید می باشد. او نیز گفته است که گفتگو با کسانی که انقلاب کرده اند روا نیست و تنها برخورد شدید نیاز می باشد. 

ع ع/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku