News   /   ايران

سومین رزمایش سراسری پرتوی در بوشهر آغاز شد

نمایی از نیروگاه اتمی بوشهر، جنوب ایران

سومین رزمایش سراسری پرتوی با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران و مسئولان محلی در بوشهر واقع در جنوب ایران آغاز شد.

سردار جلالی روز جمعه در مراسم آغاز این رزمایش گفت این رزمایش در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر برگزار می شود و بخش عملی آن صبح روز شنبه (فردا) در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی های فرضی توسط پرسنل نیروگاه انجام می شود.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مرحله سوم رزمایش نیز داخل شهر بوشهر توسط دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروههای مشترک انجام می شود.

سردار جلالی با اشاره به اینکه هفت استان کشور با موضوع هسته ای مرتبط است گفت انجام این رزمایش با هدف ارتقای سطح آمادگی بین دستگاهها، شناسایی نقاط قوت و کاستی ها انجام می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران افزود ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر بالاست اما به هر حال باید به موضوع مدیریت بحران نیز توجه جدی شود که این رزمایش در همین راستا آغاز شده است.

مصطفی سالاری، استاندار و رئیس قرارگاه پرتوی استان بوشهر نیز گفت نگرانی درباره ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد با وجود این، انجام رزمایش یک ضرورت است.

سالاری همچنین بر اهمیت پدافند غیر عامل در بوشهر به دلیل وجود تنها نیروگاه اتمی، بزرگترین پایانه صادرات مواد نفتی در جزیره خارک، پروژه های پارس جنوبی و تولید بخش زیادی از نفت خام کشور در این استان تاکید کرد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نخستین نیروگاه هسته ای ایران دارای ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق است. بهره برداری از این نیروگاه اتمی که در پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است در شهریور سال 1390 آغاز شد.

هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازهای انرژی کشور را تامین می کند.
پیش از این نیز، رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

ع م / م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku