News   /   اروپا

ایتالیا: احتمال روی آوردن یونان به روسیه کاهش یافت

پیر کارلو پادوآن، وزیر اقتصاد ایتالیا

وزیر اقتصاد ایتالیا می‌گوید بعد از نشست این هفته‌ی سران اتحادیه اروپا در بروکسل با یونان احتمال ائتلاف این کشور با روسیه کاهش یافته است.

پیر کارلو پادوآن روز جمعه گفت وزرای اقتصاد منطقه یورو قرار است روز دوشنبه برای تنظیم توافقنامه‌ی برنامه جدید حمایت مالی از یونان با مقامات این کشور مجددا دیدار کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از پادوآن گفت: «بعد از توافق سیاسی دیروز که امیدوارم روز دوشنبه نهایی شود خطر خروج یونان از اروپا و روی آوردن آن به روسیه کمتر می‌شود.»

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا و سران دولت یونان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در مورد برنامه کمک مالی به یونان با یکدیگر دیدار کردند اما این مذاکرات تاکنون به برقراری توافق عاری از تدابیر ریاضتی بین آتن و وام دهندگان بین المللی منجر نشده است.

کارشناسان نیز هشدار دادند مذاکرات بین یونان، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ممکن است بر سر برنامه جدید حمایت مالی به شکست بیانجامد.دولت جدید یونان که مخالف تدابیر ریاضتی می‌باشد در پی آن است که بخشی از بدهی‌های ملی این کشور کسر شود اما آلمان به شدت با این خواسته مخالفت می‌کند.

مقامات یونانی همچنین با برخی از سیاست‌های اتحادیه اروپا موافق نیستند که از مهمترین آنها می‌توان به تحریم‌های وضع شده علیه روسیه در ارتباط با بحران اوکراین اشاره کرد.

یونان در تاریخ 10 فوریه اعلام کرد در صورتی که اروپایی‌ها به آن کمک نکنند می‌تواند به امریکا، روسیه، چین و یا کشورهای دیگر روی آورد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بعد از پیروزی حزب سیریزا در انتخابات 25 ژانویه یونان و به قدرت رسیدن آلکسی سیپراس، رهبر این حزب اعلام کرد مسکو هرگونه تقاضای یونان برای کمک‌های مالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یونان در سال 2010 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت اما به کمک بسته‌های نجات بین المللی از این وضعیت رهایی یافت. آتن در ازای اجرای تدابیر ریاضتی مبلغ 240 میلیارد یورو (330 میلیارد دلار) وام‌های بین المللی دریافت کرده است.

م ع/م ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku