بتسلم: تهاجم اسرائیل به غزه خلاف قوانین جنگ بود

تصویر آرشیوی از حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه

یک گروه حقوق بشری مستقر در اراضی اشغالی تهاجم اخیر اسرائیل به نوار غزه را ناقض قوانین جنگی دانست.

«بتسلم» چهارشنبه اعلام کرد بررسی تنها 70 حمله اسرائیل به نوار غزه نشان میدهد بیش از 70 درصد از 606 فلسطینی کشته شده در این حملات، کودک، زن و یا افراد مسن بوده‌اند.

این گروه حقوق بشر حملات اسرائیل به ساختمانهای مسکونی را یکی از «مشخصه‌های هولناک» این جنگ خواند و گفت این حملات بخشی از سیاستی بود که توسط مقامات اسرائیلی تصویب شد.

مدیر بتسلم گفت: «بدون شک این اقدام نتیجه یک تصمیم نسنجیده نیست، بلکه نتیجه سیاستی است که در برخی موارد قوانین انسانی بین‌المللی را نقض کرده و در سایر موارد قانونی بودن خود را به شدت زیر سوال میبرد.»

 بتسلم همچنین افزود مقامات اسرائیلی تا کنون در مورد این مساله هیچگونه توضیحی ارائه نکرده‌اند و ضمن خودداری از اظهارنظر در این رابطه، این گروه را به ارتش تل‌آویو ارجاع دادند و ارتش نیز بلافاصله به یافته‌های این گروه پاسخ نداد.

جنگنده‌های اسرائیل اوایل جولای سال 2014 حمله به غزه را آغاز کردند و سپس نیروی زمینی این رژیم وارد عمل شد.

در این جنگ که اوت سال 2014 با آتش‌بسی به میانجیگری مصر پایان یافت بیش از 2140  فلسطینی از جمله بیش از 570 کودک و حدود 260 زن کشته شدند.

حدود 1500 بنا و ساختمان نیز در این حمله نابود شدند.

به گفته منابع اسرائیلی، بیش از 70 اسرائیلی نیز در این بین کشته شدند، با این حال به گزارش گروههای مقاومت فلسطین شمار تلفات اسرائیل بیش از 150 تن بوده است.

 نوار غزه از ژوئن ۲۰۰۷ میلادی تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری بی‌سابقه، سطح رفاه زندگی مردم را در این منطقه کاهش داده است.

پ ک ف/دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku