نتانیاهو: میلیون‌ها دلار کمک نظامی از امریکا دریافت کردیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید امریکا کمک نظامی به این رژیم را ده‌ها میلیون دلار افزایش داده است.

نتانیاهو چهارشنبه (3 خرداد 96)  گفت: «امریکا سه روز قبل 75 میلیون دلار دیگر به این بسته کمکی افزود.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال اشاره نکرد که تل آویو چه زمانی این کمک نظامی را دریافت می‌کند.

نتانیاهو این خبر را درست چند روز پس از ملاقاتش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در اولین سفر رسمی ترامپ به اراضی اشغالی بیان کرد.

ترامپ پس از سفر به عربستان سعودی عازم اراضی اشغالی شد. وی در سفر به عربستان سعودی توافقی تسلیحاتی به ارش 110 میلیون دلار با ریاض امضا کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (سمت راست) و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در فرودگاه بین‌المللی بن گورین تل‌آویو (1 خرداد 96)

مطابق با توافقی که واشنگتن و تل آویو در سپتامبر 2016 امضاکردند،  رژیم صهیونیستی  از سال 2019 برای یک دهه 38 میلیارد دلار از امریکا کمک نظامی دریافت می کند.

مطابق با این توافق، رژیم تل‌آویو می‌تواند بیشتر جنگنده‌های خود را ارتقا و قدرت مانور نیروهای زمینی خود را افزایش داده و سیستم موشکی خود را تقویت کند.

واشنگتن از زمان ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش و بر مبنای قراردادی نظامی، از 2007 سالانه 3.1 میلیارد دلار به رژیم اسرائیل کمک می‌کند.

واشنگتن در ماه آوریل مصوبه‌ای  را باهدف فروش تسلیحات بیشتر به رژیم صهیونیستی تصویب کرد. این بسته کمک‌های نظامی که ارزش آن 440 میلیون دلار برآورد شده است، فروش رزم ناوها و حمایت فنی به این رژیم را دربرمی گیرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku