News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

رژیم منامه شیخ عیسی قاسم را به زندان محکوم کرد

شیخ عیسی احمد قاسم، روحانی برجسته شیعی بحرین (تصویر آرشیوی)

شیخ عیسی احمد قاسم، روحانی برجسته شیعی بحرین، به تحمل یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

دادگاه بحرین صبح یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار امریکا) محکوم کرد.

دادگاه همچنین حکم یک سال حبس و پرداخت جریمه را برای حسین القصاب و میرزا الدرازی، از اعضای دفتر این مرجع عالیقدر شیعه، در نظر گرفت.

بر اساس حکم دادگاه بحرین، مبلغ موجود در حساب بانکی شیخ عیسی قاسم که حدود سه میلیون و۳۶۰ هزار دینار بحرین است به همراه املاک و دارایی‌های ثبت‌شده هر سه متهم مصادره می‌شود.

 رژیم آل خلیفه پیشتر شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» متهم و در تاریخ 20 ژوئن (31 خرداد) تابعیت وی را سلب کرد.

راهپیمایی مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی بحرین (تصویر آرشیوی)

وزارت کشور بحرین مدعی است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود به‌عنوان روحانی برجسته برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، اما او اتهامات رژیم حاکم را بی‌اساس خوانده است.

نیروهای امنیتی بحرین پیش از جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم در سراسر این کشور به حالت آماده‌باش درآمده بودند و علاوه بر آن صدها تن از نیروهای عربستان سعودی نیز از طریق گذرگاه ملک فهد وارد بحرین شده بودند.

روستای الدراز، زادگاه شیخ عیسی قاسم در شمال غرب بحرین نیز از زمان لغو حق شهروندی این روحانی برجسته تحت محاصره نیروهای پلیس قرار دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مخالفان بحرینی با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین نیز با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به حبس طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku