News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: چالش قوی‌ترین تانک اروپای ناتو 2017 در آلمان

مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای 2017» ناتو در منطقۀ گرافنور در ایالت بایرن آلمان

 مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای ناتو 2017» به میزبانی مشترک امریکا و آلمان به پایان رسید.

این رویداد چهارروزه امسال در منطقۀ آموزشی «گرافنور» آلمان با مشارکت کشورهای عضو ناتو ازجمله فرانسه، لهستان و امریکا و کشورهای غیر عضو ناتو، اتریش و اوکراین، برگزار شد.

تصویری از نظامیان آلمانی سوار بر تانک‌های خود موسوم به «لئوپارد»  در جریان مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای 2017» در منطقۀ گرافنور در ایالت بایرن آلمان (22 اردیبهشت 96)

در جریان این مانورها، یگان‌های تانک ارتش‌های این کشورها، آخرین مهارت‌های داخلی و خارجی این تانک‌ها ازجمله قابلیت‌هایشان دسته‌بندی، میزان آسیب‌پذیری و دقت مانورهای نظامی آن‌ها را به نمایش گذاشتند.

تانک‌های ارتش فرانسه از نوع لُکلرک که در مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای ناتو 2017» در منطقۀ گرافنور در ایالت بایرن آلمان شرکت کرده‌اند. (22 اردیبهشت 96)

در این مانورها، تیم اتریش با مشارکت تانک‌های لئوپارد 2A4 عنوان اول  در این رویداد را از آن خود ساخت. این در حالی بود که آلمان با حضور تانک‌های لئوپارد 2A6s و امریکا با مشارکت تانک‌های آبرامز M1A2 SEP به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را از آن خود ساختند.

نیروهای ارتش امریکا که در مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای ناتو 2017» ورود تانک اوکراینی از نوع T-64BM ورود آن را به منطقۀ گرافنور آلمان خوش‌آمد می‌گویند.(22 اردیبهشت 96)

روسیه نیز در سال گذشته در چارچوب بخشی از مانورهای بین‌المللی گسترده خود مانوری مشابه برگزار کرده بود.

یک فروند تانک اوکراین از نوع  T-64BM در حال عبور از یک خودرو در جریان مانور موسوم به «چالش قوی‌ترین تانک اروپای ناتو2017» در منطقۀ گرافنور در ایالت بایرن آلمان (22 اردیبهشت 96)

19 تیم از سراسر دنیا در مانورهای دوهفته‌ای روسیه که در 26 مرداد 95 در منطقۀ نظامی آلابینو در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه برگزار شد، مشارکت داشتند.

در این رویداد نظامی روسیه با کسب 20 مدال مقام نخست را کسب کرد؛ این در حالی بود که قزاقستان و چین به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند. تیم‌هایی از ایران، جمهوری آذربایجان، هند و دیگر کشورها نیز در این مانور شرکت کرده بودند.

امریکا و متحدانش از زمان ملحق شدن شبه‌جزیرۀ کریمه به روسیه با مسکو اختلاف دارند. شبه‌جزیرۀ کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه‌پرسی در سال 2014، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

 امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ مسکو اما دخالت در بحران اوکراین را به‌شدت رد کرده است.

کشورهای غربی از تکرار این سناریو در دیگر کشورها نگرانند و به همین دلیل  برای تقویت ساختار نظامی خود در اروپای شرقی  در تلاش هستند.

 کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه موردانتقاد قرار داده و تأکید کرده است که چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مسکو همچنین در واکنش به این اقدام، ساختار نظامی خود را در مرزهای جنوب غربی تقویت و موشک‌های اسکندر ام باقابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را در پایگاه کالیننگراد در نزدیکی مرز با کشورهای عضو ناتو لهستان و لیتوانی، مستقر کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku