ممانعت منامه از ورود فعال ضداسرائیلی به بحرین

عمر شاکر، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده‌بان حقوق بشر (تصویر آرشیوی)

مقام‌های بحرینی از ورود یک فعال حقوق بشری ضداسرائیلی به این کشور عربی برای شرکت در نشست سالانه فیفا جلوگیری کرده‌اند.

عمر شاکر، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده‌بان حقوق بشر، روز چهارشنبه گفت حدود 18 ساعت در فرودگاه بحرین معطل و سپس مجبور شد این کشور را ترک کند.

شاکر که یک شهروند امریکایی عراقی الاصل است در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد از آنجایی که اعطای روادید به شهروندان امریکایی در فرودگاه‌های بحرین امری مرسوم است، امیدوار بود در فرودگاه به او روادید بدهند.

وی خاطر نشان کرد هنگامی که مشخص شد از اعضای دیده‌بان حقوق بشر بوده و برای شرکت در نشست فیفا به بحرین آمده است، از اعطای روادید به او خود خودداری شد.

این مقام دیده‌بان حقوش بشر افزود بحرینی‌ها در ابتدا به گفته‌اند که نامش در فهرست شرکت‌کنندگان در نشست فیفا نیست اما در ادامه به وی اعلام شد که تصمیم عدم اعطای روادید را «نهادهای امنیتی» اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های بحرینی در فرودگاه‌های این کشور برای اتباع بسیاری از کشورهای غربی روادید صادر می‌کنند اما از زمان شروع قیام‌های مردمی در سال 2011 به روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری اجازه ورود به بحرین را نمی‌دهند.

شاکر ادامه داد هدفش از سفر به بحرین و حضور در نشست فیفا، تلاش برای ممنوعیت مسابقات فوتبال تیم‌های اسرائیلی در شهرک‌های غیرقانونی ساخته‌شده در کرانه باختری بوده است.

بیش از 170 باشگاه فوتبال و انجمن ورزشی فلسطینی در نامه‌ای به تاریخ چهارم می (14 اردیبهشت) از فیفا درخواست کردند عضویت فدراسیون فوتبال اسرائیل را به دلیل فعالیت هفت باشگاه فوتبالی در شهرک‌های غیرقانونی به حالت تعلیق درآورد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku