News   /   اروپا

پیشتازی حزب مرکل در انتخابات محلی آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج اولیه انتخابات محلی در شمال آلمان نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، از حزب سوسیال‌دموکرات پیشی گرفته است.

رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند حزب اتحاد دموکرات مسیحی 33 درصد آراء و حزب سوسیال‌دموکرات 26 درصد آراء را در ایالت شمالی شلسویگ-هولشتاین به دست آورده‌اند.

گفتنی است حزب سوسیال‌دموکرات از سال 2012 با ائتلاف با چند حزب کوچک قدرت را در این ایالت 2.8 میلیون نفری در اختیار داشت.

این پیروزی مقدمه‌ای برای باقی ماندن مرکل در قدرت برای چهارمین دورۀ متوالی خواهد بود؛ مرکل و حزب اتحاد دموکرات مسیحی از سال 2005 قدرت را در آلمان در اختیار دارند.

شادمانی طرفداران حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان از پیروزی در ایالت شمالی شلسویگ-هولشتاین؛ 17 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقامات حزب اتحاد دموکرات مسیحی معتقدند که این پیروزی مقدمه‌ای برای پیروزی در انتخابات محلی در ایالت نوردراین-وستفالن در هفته آینده است؛ این ایالت پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است.

ایالت نوردراین-وستفالن به‌صورت سنتی پایگاه حزب سوسیال‌دموکرات به شمار می‌آید.

رالف استگنر، معاون حزب سوسیال‌دموکرات، انتخابات روز یکشنبه را «روزی تلخ برای سوسیال‌دموکرات‌ها» عنوان کرد و گفت نتایج انتخابات در ایالت شلسویگ-هولشتاین «ناامیدکننده» بود.

حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان هم‌اکنون پس از پیروزی در ایالت شلسویگ-هولشتاین به مذاکره با دیگر احزاب خواهد پرداخت تا مشخص شود چه کسی مسئولیت حکومت این ایالت شمالی را در اختیار خواهد گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku