News   /   اروپا   /   تلگرام

تخلیۀ 50 هزار نفر در آلمان برای خنثی‌سازی بمب

در جریان عملیات تخلیۀ شهر هانوفر برای خنثی‌سازی بمب‌ها، آمبولانس‌ها در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. (17 اردیبهشت 1396 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

پلیس آلمان حدود 50 هزار نفر از ساکنان شهر هانوفر را در شمال آلمان تخلیه کرده تا شماری از بمب‌های باقی‌مانده از زمان جنگ جهانی دوم را در این منطقه خنثی کند.

این عملیات که از اواسط آوریل (اوایل اردیبهشت) برای انجام آن برنامه‌ریزی شده بود یکی از بزرگ‌ترین عملیاتی است که پس از جنگ جهانی دوم برای خنثی کردن بمب‌های به‌جامانده از آن دوران انجام می‌شود.

در این عملیات قرار است 5 بمب که اخیراً کشف شده‌اند، خنثی شوند.

بر اساس گزارش‌ها، خنثی کردن این بمب‌ها بر حدود یک دهم از جمعیت این شهر تأثیر گذاشته است.

این عملیات تا پایان روز یکشنبه ادامه خواهد داشت. شمار زیادی از ساختمان‌ها در این شهر ازجمله هفت خانۀ سالمندان، یک کلینیک و کارخانۀ تولید تایر تخلیه شده‌اند.

از ساکنان خواسته شده تا سیستم گاز و برق خانه‌هایشان را خاموش کرده و لوازم ضروری را ازجمله دارو با خود بردارند.

برای سرگرمی افرادی که خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند، برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای ازجمله تورهایی برای بازدید از موزه، فیلم‌هایی برای کودکان و مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است.

نیروهای امدادی برای کمک به سالمندان در مناطق تخلیه‌شدۀ هانوفر حضور دارند. (17 اردیبهشت 1396 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

شهر هانوفر در جریان جنگ جهانی دوم به شدت از سوی هواپیماهای نیروهای ائتلاف بمباران شد. هزاران نفر در جریان این بمباران‌ها کشته و بخش اعظمی از شهر نیز نابود شد.

با گذشت بیش از 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان بمب‌های باقی‌مانده از آن دوران در مناطق مختلف جهان به‌ویژه آلمان یافت می‌شود.

پیش‌تر 54 هزار نفر در شهر آوگسبورگِ ایالت بایرن آلمان نیز در روز 25 دسامبر (5 دی) پس از کشف یک بمب مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. این بمب که در جریان جنگ جهانی دوم در بمباران این منطقه توسط نیروی هوایی انگلیس انداخته شده بود، حین حفاری‌های ساختمانی کشف شد.

پس از آن در روز 23 بهمن مقام‌های یونانی 70 هزار نفر از ساکنان شهر سالونیک را به دلیل انجام عملیات خنثی‌سازی یک بمبِ جامانده از جنگ جهانی دوم تخلیه کردند.

همچنین روز 23 ژانویه (4 بهمن) پس‌ازآنکه بمبی در نزدیکی دانشگاه هنگ‌کنگ کشف شد، ده‌ها نفر مجبور به تخلیۀ این منطقه شدند. سه روز پس‌ازآن نیز نیروی دریایی بریتانیا بمبی را که متعلق به جنگ جهانی دوم بوده و در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در لندن کشف شده بود، خنثی کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku