تعلیق خدمات سازمان پزشکان بدون مرز در غوطۀ شرقی

تصویری از پزشکان سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه

سازمان پزشکان بدون مرز خدمات خود را در غوطۀ شرقی در حومۀ دمشق به حالت تعلیق درآورد.

 بنا بر گزارش روزنامه رأی الیوم، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد به دلیل نقض آشکار آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح، خدمات خود را در بیمارستان‌های غوطۀ شرقی در حومۀ دمشق به حالت تعلیق درآورده است.

طبق این گزارش روز 29 آوریل (10 اردیبهشت)، 30 تن از نقاب‌داران مسلح به بیمارستان حزه حمله کرده، تعدادی از مجروحان را تعقیب کرده و آمبولانس وابسته به بیمارستان را نیز تصرف کردند.

این گزارش افزود مرکز پزشکی افتریس در جنوب منطقۀ مذکور نیز که بیش از دو روز تحت محاصره بود، هدف تیراندازی گروه‌های مسلح قرار گرفت. درنتیجه نیروهای پزشکی مستقر در آن محاصره شده و قادر به انتقال مجروحان نبودند.

برایس دلا فینی، مدیر عملیات پزشکان بدون مرز، گفت به نمایندگی از تمام پزشکانی که این سازمان را حمایت می‌کنند، اقدامات گروه‌های مسلح را به‌شدت محکوم می‌کند.

وی افزود در حال حاضر آنچه بیشتر مایۀ نگرانی است استمرار درگیری‌ها و تیراندازی از سوی شبه‌نظامیان مسلح در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های در حال فعالیت است.

در ادامه آمده است تیم پزشکی و پرستاران مستقر در منطقه افتریس بیان کردند صدای تیراندازی بسیار شدید است و آن‌ها تنها قادر به انجام جراحی‌های جزئی هستند .

سوریه از شش سال پیش صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku