News   /   ايران   /   تلگرام

«تجاوز اسرائیل به سوریه در راستای تقویت تروریست‌هاست»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (تصویر آرشیوی)

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن تجاوزهای رژیم اسرائیل به خاک سوریه، اینگونه اقدامات در راستای «تقویت تروریست‌ها» انجام می‌شود.

بهرام قاسمی تأکید کرد: «تجاوزهای مکرر رژیم اسرائیل به سوریه نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور، مغایر موازین بین‌المللی و در راستای تقویت تروریست‌هاست.»

قاسمی افزود: «شکی نیست این حملات در راستای تضعیف دولت قانونی سوریه و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و علیه صلح و امنیت جهانی است.‌»

وی خاطر نشان کرد: «اینگونه عملیات تجاوزکارانه نمی‌تواند هم راستا با تقویت تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی  که در میادین نبرد روز به روز به زوال و نابودی نزدیک‌تر می‌شوند، نباشد.»

قاسمی همچنین از مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل خواست تا در مقابل اینگونه تجاوزات که برهم‌زننده ثبات و امنیت منطقه و جهان است، سکوت نکرده و برای جلوگیری از تکرار آن همه تلاش خود را به کار بندند.

تصویری که گفته می‌شود مربوط به حمله اسرائیل به پایگاهی در جنوب غرب دمشق است. (7 اردیبهشت 96)

این مقام ایرانی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که یک پایگاه نظامی سوریه در جنوب غرب دمشق، پایتخت این کشور، هفتم اردیبهشت‌ماه هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته بود.

اسرائیلی‌ها سوم اردیبهشت‌ماه نیز به مواضع نیروهای دولتی سوریه واقع در نزدیکی شهر قنیطره در بلندی‌های جولان حمله کرده بود.

رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته به دفعات مواضع نیروهای دولتی سوریه را هدف حمله قرار داده است.

دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، هدف از اینگونه حمله‌ها را کمک به گروه‌های تروریستی فعال در این کشور عربی عنوان کرده است.

ارتش سوریه تاکنون چندین بار محموله‎های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در دست گروههای تروریستی در سوریه کشف کرده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku