News   /   ايران   /   تلگرام

اعزام ناوهای ارتش ایران به عمان برای برگزاری رزمایش مشترک

ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران راهی عمان شدند تا رزمایش مشترک برگزار کنند.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران برای اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با نیروی دریایی عمان به این کشور اعزام شده است.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین آزاد، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا)، روز شنبه (19 فروردین) از اجرای تمرین مشترک نیروهای دریایی ارتش ایران و عمان خبر داد.

دریادار آزاد گفت: «با توجه به جایگاه دریای جنوب و اقیانوس هند در عرصه اقتصاد دریایی و گستردگی تردد کشتی‌های تجاری و نفت‌کش، ضمن تأمین امنیت نیازمند تأمین و آمادگی ایمنی و امداد و نجات هم است.»

وی افزود: «در همین راستا دو نیروی دریایی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه دولت مسلمان عمان تمرین مشترک امداد و نجات را طراحی و اجرا می‌کنند.»

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در ادامه گفت: «امسال این تمرین مشترک به میزبانی کشور عمان است که در حوزه دریای جنوب و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود. ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان به همراه ناو پشتیبانی و بالگرد بر لاوان، یک فروند بالگرد SH۳D و ناو موشک‌انداز فراخن به استعداد تقریبی ۱۰۰۰ نفر به مدت یک هفته عازم مأموریت شدند و این تمرین مشترک را با یگان‌هایی از کشور عمان در حوزه دریای جنوب و شمال اقیانوس هند انجام خواهند داد.»

اعزام ناوگروه صلح و دوستی ایران به قزاقستان‎

پنجمین ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای حاشیه خزر با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی، برای نخستین بار به کشور قزاقستان اعزام شد.

این ناوگروه شنبه (19 فروردین) اعزام شد.

اعزام پنجمین ناوگروه صلح و دوستی ایران به قزاقستان (19 فروردین 1396 - عکس از ایرنا)

احمدرضا باقری، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع)، گفت: «پیش‌بینی می‌شود که این سفر به مدت یک هفته و با اقامت سه‌روزه ناوگروه در قزاقستان به طول بیانجامد.»

وی با اشاره به پهلوگیری این ناوگروه در بندر آکتائو افزود: «یگان‌های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز پیکان هستند.»

باقری با اشاره به اهمیت این سفر ادامه داد: «این مأموریت توسط ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و برای اولین بار به این کشور صورت می‌گیرد و جایگاه ویژه‌ای در حوزه دیپلماتیک و مراودات سیاسی کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.»

اعزام پنجمین ناوگروه صلح و دوستی ایران به قزاقستان (19 فروردین 1396 - عکس از ایرنا)

پیش از این، چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر در اسفند 95 انجام شد و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود. شهریور 95 نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط به کشور آذربایجان اعزام شده بود.

همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال‌های 86 ، 93 ، 94 و شهریور 95 با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب رشت، مرکز گیلان، واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.

اعزام پنجمین ناوگروه صلح و دوستی ایران به قزاقستان (19 فروردین 1396 - عکس از ایرنا)


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku