News   /   مصاحبه   /   تلگرام

تحلیل‌گر سیاسی: ضدیت شدید ترامپ و برخی مقامات ارشد امریکایی با فلسطین

ریچارد بکر، کارشناس مسائل سیاسی، حین گفتگو با پرس تی‌وی

به گفتۀ یک تحلیل‌گر سیاسی مقیم کالیفرنیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، و برخی از اعضای دولت وی با مواضع شدیداً ضد فلسطینی در پی پیشبرد سیاست خطرناک انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس هستند.

ریچارد بِکِر، عضو ائتلاف موسوم به «اَنسِر»، مجموعه‌ای متشکل از شماری سازمان حقوق بشری و ضد جنگ، سه‌شنبه در مصاحبه با پرس ‌تی‌وی گفت که ترامپ و برخی از مسئولان ارشد امریکایی «با مواضع ضد فلسطینی در ضدیت شدید با آرمان فلسطین و مردم فلسطین قرار دارند.»

بکر افزود که انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس « به‌واقع بازی با آتش است.»

وی تصریح کرد: «این اقدام واکنش شدید جهان عرب و اسلام و مردم سراسر جهان را به دنبال خواهد داشت، که این حرکت را گامی دیگر در راستای سیاست اسرائیل در غصب اراضی فلسطینی می‌دانند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، دوشنبه از دولت ترامپ به خاطر حمایت از تل‌آویو تشکر کرد.

وی همچنین در سخنرانی خود در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل «ایپک» که به‌صورت ویدئو کنفرانس از قدس اشغالی پخش شد، از کاخ سفید به خاطر سفیر انتخابی واشنگتن در اسرائیل تشکر کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز که دوشنبه منتشر شد، ترامپ مایک پنس معاون خود، و نیکی هیلی، نمایندۀ امریکا در سازمان ملل، را از طرف خود مأمور سخنرانی در این لابی قدرتمند هوادار اسرائیل قرارداد.

در گزارش یادشده آمده است که دولت ترامپ در راستای طرح توافق به‌اصطلاح صلح با فلسطینیان که موجب توقف شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانۀ باختری اشغالی خواهد شد، نتانیاهو را تحت‌فشار قرار داده است. اما نتانیاهو از توقف شهرک‌سازی سر باز می‌زند.

کلیه رؤسای جمهور امریکا از زمان جیمی کارتر نسبت به شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که مغایر قانون بین‌الملل و فاقد مشروعیت است، موضع‌گیری کرده‌اند.

بر اساس گزارش سال گذشتۀ کنگرۀ امریکا، اسرائیل از زمان جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین دریافت‌کنندۀ کمک‌های خارجی واشنگتن بوده است. کمک‌های نظامی امریکا به اسرائیل از سال 1962 تاکنون بالغ‌بر 124.3 میلیارد دلار است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku